Avatar billede cbrob Nybegynder
04. september 2000 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Crashdump - Disk Event 43

Er der nogen, som har erfaring med en NTServer 4.0 SP5 Uk som booter som det passer den ?

I Event loggen kan vi se følgende beskrivelse:

Crash dump is disabled! NT failed to initalize the boot partition paging file for crashdump. This may be because the system has more than 3,8GB of physical memory.

Configuration:
Netfinity 5000
Ram: 196 MB
Raid 5 med 3 diske af 9,1GB
C partition: 1GB
D partition: 16GB

Event er beskrevet som:
Source: Disk
Category: None
Event: 43

Har set på MS Knowleage base uden held.
Avatar billede irve Praktikant
04. september 2000 - 15:38 #1
Se http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q216/4/91.ASP

Event ID 43

Description: Crash dump is disabled! NT failed to initialize the boot partition paging file for crash dump. This may be because the system has more than 3.8 gigabytes of physical memory.

CAUSE
This event is recorded when the page file on the system partition is set to a size smaller than the physical RAM in the computer.

RESOLUTION
To keep the error message from appearing in the event log, ensure that the page file on the system partition is larger than the amount of physical RAM on the machine.

To change the size of the page file, follow these steps:

In Control Panel, double-click System.

On the Performance tab, click Change, and then change the minimum size of the page file on the system partition to a value at least the size of physical RAM plus 1 MB.

Restart the computer.

Avatar billede irve Praktikant
04. september 2000 - 16:42 #2
HALLO - Hvad er din Pagefile størrelse ?
Har du lige sat mere RAM i maskinen ?

Avatar billede cbrob Nybegynder
05. september 2000 - 09:12 #3
Hej Irve

Tak for dit hurtige svar. Jeg ved ikke, hvordan det har kunne lade sig gøre, men vi har siddet to mand og kigget på MS Support side uden held.

Men vi var allerede selv opmærksomme på pagefil størrelsen og har udvidet den til mere end rigeligt. Det serveren kører i produktion, har vi endnu ikke fået den genstartet (men det kommer nok helt automatisk indenfor det næste 24 timer) :-((
Avatar billede irve Praktikant
05. september 2000 - 10:08 #4
Selv tak - Det kan jo smutte... :)