Avatar billede lv5854 Nybegynder
19. august 2002 - 18:10 Der er 5 kommentarer

raidcontroller asus A7V 133

Jeg kører win2k og har problemer med at få registreret 2 cd-drev - masselagringscontrolleren-driveren mangler.. kan nogen hjælpe?
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 00:12 #1
jeg har det samme bundkort ASUS A7V 133, har du ikke drivere til din ATA100 controler eller hvad
Avatar billede lv5854 Nybegynder
20. august 2002 - 00:28 #2
Nej, efter en opgradering fra win98se til win2k pro (ntsc-format på samme tid) har der manglet en masselagringscontroller - kører du også win2k?
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 08:19 #3
JA!

Men lige for tiden kører jeg XP, det er ikke så godt som 2000

Jeg er ikke med på hvad du mener, jeg troede at du ikke havde driverne...

Hvad mener du med:
Masselagringscontroleren.
og problemer med at reg. 2 cd-rom drev.

Der er ikke Raid controler på dit bundkort, hvis du har læst det på http://www.edbpriser.dk er det ikke en rigtig information du har fået, det er ikke en raid controler men en ATA100, Jeg ved det fordi jeg også troede at det var en raid controler men da jeg fik moit moatherboard, og læste min manual, fandt jeg udaf at det er en ATA100 controler.

Håber at du kan bruge disse informationen og at jeg måske kan hjællope dig nu.

Zoree
Avatar billede zurog Nybegynder
20. august 2002 - 08:38 #4
1. Tjek din Bios for fejl. (manglene indstillinger).
2. XP skal finde den Controller du har på dit bundkort. Da den finder alt i opstarten af XP installationen.
3. Hvis ikke 1+2 virker så thek din CD der fulgte med Bundkortet. Der skal ligge Drivere til hele bundkortet.
4. hvis ingen af delene virker, så kontakt din forhandler og få dem til at hjælpe dig. Så længe du bare har garantien på dig. Og at den er gyldig. For du enten et nyt, el pengene tilbage.
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 08:44 #5
Her kommer det samme en gang til, da jeg fik sendt det som en kommentar og ikke et svar.

JA!

Men lige for tiden kører jeg XP, det er ikke så godt som 2000

Jeg er ikke med på hvad du mener, jeg troede at du ikke havde driverne...

Hvad mener du med:
Masselagringscontroleren.
og problemer med at reg. 2 cd-rom drev.

Der er ikke Raid controler på dit bundkort, hvis du har læst det på http://www.edbpriser.dk er det ikke en rigtig information du har fået, det er ikke en raid controler men en ATA100, Jeg ved det fordi jeg også troede at det var en raid controler men da jeg fik moit moatherboard, og læste min manual, fandt jeg udaf at det er en ATA100 controler.

Håber at du kan bruge disse informationen og at jeg måske kan hjællope dig nu.

Zoree