Avatar billede shemeri Praktikant
19. august 2002 - 17:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tiscali Router

Hej

Jeg har en 2045/512 forbindelse med router og hub men jeg vil gerne åbner nogle port så kan have min egen server?
hvordan går man det?!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. august 2002 - 17:58 #1
ja du skal nok skrive hvilken router du har
Avatar billede shemeri Praktikant
19. august 2002 - 18:32 #2
jeg har 3com 3C17100 SuperStack 3 Switch 4300
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. august 2002 - 18:36 #3
ja men hvilken router?
Avatar billede shemeri Praktikant
19. august 2002 - 18:57 #4
Cisco
Avatar billede al Nybegynder
27. august 2002 - 10:50 #5
her er der en beskrivelse af opsætning af sin router... du skal bruge afsnittet "Opsætning af NAT-entries"

http://support.tiscali.dk/adsl/opsaetningrouter/installationcisco677/avanceretopsaetning.php
Avatar billede shemeri Praktikant
01. september 2002 - 18:33 #6
Ja men hver gang jeg skriver "set nat... " så får jeg meddelsen om at der er en fejl ser sådan ud
"% Invalid input detected at '^' marker."
Jeg ved ik hvad jeg skal gøre?! HELP pls?! Det er noget med set command
Avatar billede al Nybegynder
02. september 2002 - 01:02 #7
hvilke router er det? altså model nummer...

desuden skal du før du kan opsætte noget, skrive "enable" og skrive dit password igen.
Avatar billede rene-sor Nybegynder
20. september 2002 - 11:20 #8
Jeg går ud fra at du har en Cisco 77 SOHO, med den forbindelse. SOHO bruge det som cisco kalder IOS, det er det oprativ system som de bedre cisco router bruger, kommandoerne er derfor ikke den samme, som fra Cisco 677, for at lave en nat table på SOHO, skal du først gå i enable mode, det gør du ved at skrive ENABLE eller du kan skrive EN og trkke på tab keyen, den vil færdig gøre din koammndo, der efter skal du i global config mode, det kommer du ved at skrive CONF T, når du er der kan du skrive denne kommando "ip nat inside source static udp/tcp 192.168.x.x 80 interface Dialer0 80" Denne nat entry vil mappe port 80, til den ip du giver den fx 192.168.1.3, hvis det var din web server. Jeg går ud fra at det er det du mener med at åbne porte, i din router.
Avatar billede hellmann Nybegynder
08. december 2002 - 22:06 #9
Du skal være i enable mode og derefter conf t
!config start--------------------------------------------------------
ip nat inside source static tcp 192.168.1.x 80 interface Dialer0 80
end
wr mem
!config stop---------------------------------------------------------
Jeg ved godt at det er det samme svar som rene-sor, men det er det rigtige svar så er det ikke på tide at du lukker dit spørgsmål. ;-)

-Hellmann
Avatar billede shemeri Praktikant
09. december 2002 - 16:55 #10
sorry, men det har jeg glemt men jeg fik et svar fra support ;-)