Avatar billede pandora Nybegynder
04. september 2000 - 13:24 Der er 2 løsninger

Rykning af multiple layers/frames

Jeg har en movie, hvis baggrund er 600 x 800.
Jeg vil gerne indsnævre baggrunden, da flash-filmen kun fylder halvdelen af baggrunden ud.
Men når jeg gør det, kommer det til at ligge nede i bunden af billedet.
Jeg har prøvet med \'Edit multiple frames\' og Onion Skin, men hverken det ene eller det andet får _alle_ frames/grafik med..så noget kommer til at hænge på det oprindelige sted..
Hvad gør man?
Avatar billede christianb Nybegynder
04. september 2000 - 16:44 #1
Hej Pandora... prøv dette!
Du kan indsætte et lag hvor du tegner referenceliner/punkter. Dette lag kan du se uanset hvilken frame du editerer.
Du skal så editere en frame ad gangen og \"slå\" magnetværktøjet til for derefter at trække grafikken hen til det ønskede sted.
Avatar billede putz Nybegynder
04. september 2000 - 21:00 #2
Hej Pandora
Det du skal gøre er:
1: tryk på \'Edit multiple frames\'
2: træk \'onion skin marker til start og slut frame\'.
3: så trykker du ctrl+a og du skal være sikker på at alt er highlightet.
4: så kan du flytte alle dine symboler/movieclips lige hvor hen du vil.
5: resize din scene og du er klar.

Denne metode virker, jeg har ved denne metode aldrig haft problemer med symboler der hænger.

PS: Hvis du alligevel vil benytte den \"kedelige\" metode med en frame ad gangen, burde du slå movie grid til, så du bedre kan orientere dig på scenen.
Peace PUTZ