Avatar billede code1 Nybegynder
19. august 2002 - 15:30 Der er 7 kommentarer

deling af oncable???

hej,
jeg har store problemer med at dele min 1024/512 oncable linie ud til to computere.
begge maskiner kører xp og er sat sammen med hub.
i comp 1 sidder der 2 netkort
i comp 2 sidder der et.
har kørt internet sharing guide og jeg kunne også logge på internettet og surfe med begge samtidig. men når jeg skulle spille eller dl'e med den ene tog den sidts ankomne computer hele båndbredden??? nogen forslag?
har prøvet sygate men der kunne jeg ikke få klienten til at browseren(eller noget andet).
jeg har ledt efter svaret mange steder men det eneste svar jeg har fået indtil videre er tjeck ip settings men det har jeg gjort. har gennemtjekket alt, synes jeg selv:), har prøvet at dele både det ene netkort og det andet, men det virker ikke rigtigt.
er der en der kender prolemet ville det være lækkert at få svar!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. august 2002 - 15:43 #1
brug en switch istedet
Avatar billede code1 Nybegynder
19. august 2002 - 17:44 #2
har jeg prøvet!
Avatar billede myllesen Nybegynder
20. august 2002 - 13:31 #3
Hvad mener du med "sidst ankomne"?
Er det den der sidst fik DHCP svar?
Kører du ikke comp1 som router, eller ...?
Avatar billede code1 Nybegynder
20. august 2002 - 17:28 #4
her er hvad jeg vil have... 2 computere på nettet samtidigt som helst deler båndbredden så ligeligt som nu kan lade sig gøre.
comp 1 er server og med 2 netkort.
comp 2 klient.
har kørt internet sharing guide og kan browse nettet med begge samtidig. men hvis nu comp1 kører Counter-Strike og den anden bliver sat til at downloade vil den der kører cs logge ud. og vica verca.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
16. december 2002 - 11:39 #5
Det kræver nok et program, hvis du vil specificere hvor hurtigt en hastighed, hver computer må bruge.
Jeg har ikke selv sådan et program, men der findes nogle på www.download.com. Jeg søgte på "Internet sharing" og fandt dette: http://www.linkbyte.com/download.htm
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
14. februar 2003 - 14:26 #6
Har du løst problemet?
Avatar billede gnom Nybegynder
16. december 2003 - 10:44 #7
Prøv at køre programmet mmc og derefter gå ind i brugerpolitik og sæt båndbredde til 0%