Avatar billede svendengelse Nybegynder
08. juli 1999 - 20:43 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Aptiva 2142 win98 uden lyd

Jeg har installeret win98 på en IBM aptiva 2142, men kan ikke finde lyden.
Jeg har prøvet meget - downloaded nye drivere fra IBM osv. , men den vil ikke sætte lyd på.
Jeg ved at mortenso har haft samme problem til behandling her tidligere, men det fremgår ikke hvordan det blev løst!
Det problem han beskriver under "Accepterede spørgsmål" er præcis mit nu.
Kan nogen hjælpe?
VH SE
Avatar billede jefa Nybegynder
08. juli 1999 - 21:16 #1
Er det en maskine med onboard lydkort?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 21:55 #2
IBM er noget lort
Avatar billede jefa Nybegynder
08. juli 1999 - 22:31 #3
De kræver ihvertfald en meget hård hånd, når det drejer sig om hardware install.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 1999 - 23:13 #4
Har du været inde på din models support side hos IBM. Der kan du finde hjælp. Du opgiver 2142 - så mangler vi lige de sidste 3 tegn/cifre, så er der hjælp på vej. Jeg kan her evt. give dig en startside du kan gå ind på http://www.pc.ibm.com/support?page=2142&lang=en_US&up=%25%25q7X9J7ZCXQ7Kr8mZSkI&ut=%25%25dKHyBpRPR7-3XEQve6CGS%26GXqSWgbd%26UlS07eREXD0iYWknxux4.MxlSp7KQq%2BBZqIx0xcSr4lq3kJaX3mj%26w11plN6%2545FddIW9uMkVtX7yT%2BgbxF-l10Ufei9jiNbrDCDhajl3Sspa3BV&x=4&y=4
En stor mundfuld. Giver du mig de sidste 3 tegn, så skal jeg gerne finde svaret for dig. Der er med sikkerhed en forklaring, lige som ved mit modem/lydkort.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 1999 - 23:20 #5
NåNå cyberesben, en Aptiva er som en ung pige i puperteten, den skal behandles som et rådent æg, så går det bedst. Jeg har begge dele.
Avatar billede svendengelse Nybegynder
09. juli 1999 - 07:04 #6
Tak for al responsen.
Det er en aptiva 2142 s46 og jeg har været på dens side hos IBM - downloaded alle updates men intet virker.
Den har installeret crystallydkortet og alle de tilhørende komponenter og der er ingen konflikter eller problemer i enhedshåndtering. Der er bare ingen lyd!
VH Svend
Avatar billede svendengelse Nybegynder
09. juli 1999 - 07:06 #7
Måske man skal lægge win 95 på igen og derefter opgradere - men det kan sgu da ikke være rigtigt at det ikke kan løses på andre måder!
VH Svend
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 1999 - 07:20 #8
Sådan lige forresten. Du har kontrolleret højtaslerledningerne. Dem har jeg haft problemer med på min.
Avatar billede svendengelse Nybegynder
09. juli 1999 - 16:28 #10
Foreløbig mange tak Kharder.
Jeg har sendt en beskrivelse af problemet til IBM ved brug af dit sidste link.
Hvis de løser problemet skal jeg vende tilbage med point og forklaring.
Go' weekend alle
VH Svend
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 1999 - 08:05 #11
Har du prøvet, at geninstallere win 95, kommer lyden så tilbage?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 1999 - 00:15 #12
Jeg giver ikke op endnu. Du høre fra mig, hvis jeg finder noget, så kan du faxe IBM et nødråb.
Avatar billede svendengelse Nybegynder
13. juli 1999 - 22:14 #13
Efter en lang udveksling af mails med IBM Hotline har jeg prøvet en alle Deres forslag uden held.
Godt træt af det har jeg geninstalleret win95 og nu virker lyd og alt andet igen.
Hotline mener bla.: at en upgrade er bedre end en full version win98, at højtalerne er i stykker og skal udskiftes, at bios skal sættes til default osv.
Alt sammen gode men virkningsløse forslag.
Det kunne stadig være sjovt at høre hvad der fik mortenso's PC til at få lyd på i win98(se accepteret ? i denne katagori.
Tak for kampen.
VH Svend
Avatar billede cooper Nybegynder
15. juli 1999 - 15:51 #14
Lær dog at stave!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 18:15 #15
slap af man!
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 1999 - 22:28 #16
Øv Cooper! ikke en relevant kommentar til svendengelse. Jeg håbede lige på løsningen.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 1999 - 10:41 #17
Hvordan går det? Skal vi lukke spørgsmålet?
Avatar billede djkool Nybegynder
07. december 1999 - 14:08 #18
jeg har det samme problem med min lorte aptiva, med et crystallydkort
Jeg købte også et voodoo3 kort, men det kunne ikke sidde i.
ALDRIG KØB EN IBM!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
07. december 1999 - 14:33 #19
IBM er på sin vis en udemærket maskine, men man skal holde sig til de anviste reservedele på hjemmesiden.
Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2000 - 19:45 #20
Lukke Spm.?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2000 - 00:12 #21
Har du været inde på IBM hjemmeside for nyglig og tjekke. Der er sket en masse ting. Det skal altså kunne virke, hvis ikke dit lykort er defekt.