Avatar billede lgadex Nybegynder
19. august 2002 - 11:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Form validering. Check om formfeltet eksisterer og check input

Jeg har et problem vedr. validering af textfelter.
Den fil der skal valideres kan indeholde enten et felt der hedder "Antal_sider_indmad" eller et felt der hedder "Antal_sider_omslag" eller begge dele.
Måden jeg finder ud af hvilke felter der skal være på siden er ved hjælp af cookies og nedenstående kode i filen.

f_format_o = Request.Cookies("Papir")("Faerdigtformat_omslag")
<%
if f_format_o <> "" then
%>
<tr>
  <td></td>
  <td>Antal sider - Omslag</td>
  <td><input type="text" name="Antal_sider_omslag" size="6"></td>
  <td></td>
</tr>
<%
end if
%>
På samme måde checker jeg om feltet "Antal_sider_indmad" skal være med på siden.

Problemet er når jeg skal validere om der er indtastet noget i felterne. Hvordan checker jeg om feltet overhovedet er repræsenteret i filen?
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. august 2002 - 11:29 #1
Jeg går ud fra at hvis de felter forekommer i formularen så skal de også checkes for indhold.

function valider ( frmObj ) {
    if (    frmObj.Antal_sider_omslag    // hvis feltet findes
      && frmObj.Antal_sider_omslag.value == ""  // men er tomt
      ) {
        alert( "feltet 'Antal_sider_omslag' er ikke udfyldt.";
        return false;  // kan ikke valideres
    }
    if (    frmObj.Antal_sider_indmad    // hvis feltet findes
      && frmObj.Antal_sider_indmad.value == ""  // men er tomt
      ) {
        alert( "feltet 'Antal_sider_indmad' er ikke udfyldt.";
        return false;  // kan ikke valideres
    }
    return true;  // formen validerede korrekt.
};

mvh JakobA
Avatar billede lgadex Nybegynder
19. august 2002 - 11:42 #2
Nå, det var da mere simpelt end jeg havde forestillet mig.
Tak for hjælpen, det virker bare.
Hvis du gider at "svare" skal du få pointene;-)
Lis
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. august 2002 - 11:48 #3
anytime :-)