Avatar billede boergepe Nybegynder
08. juli 1999 - 20:37 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Kopier diskette....

Udveksler mange data med bekendte - via nævnte funktion (Win95). Ved åbning af destinationsdisketten kommer i vel 10%? tilfælde beskeden:"Kan ikke læse..." den ellers før kopiering formaterede (og fejlfri) diskette.
Fejlen kan ikke skyldes drevet, da dette er udskiftet i den tro, at det var her problemet lå. Underbygges også af at fejlen også opstår ved kopiering "hos andre". Kan heller ikke skyldes disketterne, da kopiering af data via "kopier/indsæt" (ad omvej) sker uden problemer. Heller ikke ved brug af WinZip til at splitte en stor fil op er der problemer.
Er der nogen, der kan forklare eller vil gætte på årsagen ?
Avatar billede cybles Nybegynder
08. juli 1999 - 20:44 #1
Du køber ikke dårlige disketter til et par kr stykket men køber kvalitets disketter og giver lidt mere for dem.

Du transpotere ikke dine disketter rundt i lommer hvor der ligger kredit kort, eller andre genstande som er magnetiske, ligesom du heller ikke ligger dem på højtaler m.v.

Det var nok hvad jeg lige kunne komme på. Jeg har købt nogle små bokse hos min hardware pusher hvor de ligger godt og sikkert i.
Avatar billede boergepe Nybegynder
08. juli 1999 - 21:09 #2
Næh - normalt køber jeg kvalitetsdisketter, der står i en fin plasticboks. Den sidste som "mislykkedes" var en SONY MFD-2HD - det må da være "kram"!
Avatar billede jefa Nybegynder
08. juli 1999 - 21:13 #3
Jeg har haft et lign. prob. og mener det kan skyldes om disk. er lavet på en maskine med FAT 16 eller FAT 32
Avatar billede webboy Nybegynder
08. juli 1999 - 21:26 #4
Jeg har prøvet det samme, men prøv at bruge den ældgamle filhåndtering, den findes faktisk stadig i windows.
Du vælger "kør" i start menuen. skriver c:\windows\winfile.exe
Hvis den heller ikke virker har du sikkert et problem i din systemregistreringsdatabase (jeg ved godt det lyder mystisk) men det er faktisk fejlen.
Kan du ikke reparere den faktisk kun en vej, desværre.
FORMATERING.

M.v.h.

Webboy
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 21:52 #5
webboy>> nej IKKE formattering. GENINSTALLATION!
Avatar billede boergepe Nybegynder
08. juli 1999 - 22:35 #6
Jeg er her endnu - følger spændt udviklingen. Foreløbig tak for bekræftelsen på, at jeg ikke er den eneste i verden, der har været ude for det problem, som i øvrigt er til at leve med!!
Hav tålmodighed - jeg skal lige se om andre kloge hoveder kommer med et bud på dette fortræffelige mødested befolket med idealister, hvor er det dog imponerende.
jefa>> ØH - jeg har vistnok FAT16 (med klynger på min. 32Kb - FAT32 er vistnok med klynger på 16Kb?, selvom lyder skørt). Men da jeg (af og til) ejheller kan læse mine egne disketter, så er det vel lige fedt ?
Igen tak for "smiley-adressen - god side.
webboy>>Det lyder overbevisende, jeg prøver den ældgamle fremgangsmåde ved lejlighed - passer fint til min alder.
Næh - jeg kan kun lige lappe min cykel, ellers kan jeg ikke reparere noget som helst.
cyberesben>> Geninstallation lyder godt - skal man så ikke bare lægge den runde tallerken med Windows i kaffeholderen, lukke øjnene og hamre på ENTER ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 22:41 #7
hmm jo og så læse hvad der står på skærmen.
men jeg tror ikke det løser disketteproblemet
Avatar billede webboy Nybegynder
08. juli 1999 - 22:45 #8
Den med geninstallation er også meget god, MEN kører du Claris programmer eller CorelDraw får du sikkert problemer med at dine fonte mangler.
Jeg arbejder med disse programmer til dagligt og er pisse irriteret over dette problem (bare så i ved det).

Webboy
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 22:45 #9
men prøv at gå ind i en DOS prompt og skrive DISKCOPY A: A:
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 22:53 #10
webboy>> hvordan kan det være at fontene forsvinder? det er vel kun hvis man sletter hele windows mappen først....

men hvis man gør det, så lægger man jo også programmerne ind igen, så hvor er the problem?
Avatar billede webboy Nybegynder
08. juli 1999 - 23:01 #11
Det er faktisk rigtigt, hvis man bare "opdaterer" windows sker det bare.
Det skete også med Win95 - hvorfor? spørg mig ikke, that's just the facts.
Iøvrigt sidder jeg og tester Win2000 Final Edition hvis det også sker der lader jeg høre fra mig (indenfor 7 dage)
cyberesben> Jeg tjecker lige det sidste du sendte til mig.

webboy
Avatar billede boergepe Nybegynder
08. juli 1999 - 23:01 #12
webboy>> fin advarsel - jeg kører FileMakerPro
cyberesben>> den med diskcopy lyder spændende - den vil jeg også prøve
til jer og andre>> nu går jeg i seng - vender tilbage i morgen ved 8-9 tiden, men jeg får et problem hvis ikke andre melder sig med det helt geniale, da jeg så skal finde ud af om webboy oder cyberesben skal have de point.
Men - hvis intet andet sker, så må jeg jo kunne sætte fx 50 extra-point ud i et "tomt" spørgsmål til den, der taber "lodtrækningen", da andet ville være for fattigt med al det bøvl iI har haft.
Godnat !
Avatar billede webboy Nybegynder
08. juli 1999 - 23:10 #13
Til cyberesben > Bare for at snakke om noget andet, ville det ikke være fedt hvis en udbyder begyndte at give gratis POP3 email adresser ud.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 23:20 #14
du kan jo bare på et gratis abb. hos mobilix eller get2net
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 1999 - 23:31 #15
Ja og hos get2net helt op til 5 e-mail adresser.
Avatar billede webboy Nybegynder
09. juli 1999 - 00:10 #16
Så skal du jo tegne en eller anden form for abonnement, dette er totalt fri for abonnement.
med alle de POP3 adresser du vil.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 00:13 #17
webboy>> du kan da også bare tegne et gratis abbonnement
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 1999 - 00:29 #18
Nix. Jeg har et gratis abb liggende, hvor du har ret til 5 e-mails. En til hver i familien.
Avatar billede webboy Nybegynder
09. juli 1999 - 00:38 #19
Hvad så hvis jeg siger alle de POP3 adresser du vil (og alle med ubegrænset stjerne alias).

Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 00:55 #20
hvor kan man få det?
Avatar billede webboy Nybegynder
09. juli 1999 - 02:25 #21
Vi arbejder på sagen, jeg arbejder i et stort alt-muligt-på-www firma, så indenfor ca. 6 uger.
Avatar billede boergepe Nybegynder
09. juli 1999 - 06:39 #22
Nu har jeg afvist svar fra cybles - tak i øvrigt for interessen.
cybles>> Du vinder - send et svar så du kan få dine velfortjente point.
webboy>> Jeg opretter nu et "tomt" spørgsmål med 50 point til dig opretter jeg nu - med tak for indsatsen
Avatar billede boergepe Nybegynder
09. juli 1999 - 06:49 #23
Rettelse: Det er cyberesben, der kan hente de point - beklager fejlen, det er tidligt om morgenen
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. juli 1999 - 10:43 #24
Der findes faktisk mindst 2-3 gratis POP3, mail servers på nettet... lån et af de sidste Web World og læs i dem... så vidt jeg husker i det sidste eller næst sidste...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 11:46 #25
tak!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 11:51 #26
tiger>> kan du ikke bare skrive det her?
Avatar billede boergepe Nybegynder
09. juli 1999 - 13:48 #27
Selv tak - velfortjent !
Avatar billede jumper Nybegynder
12. juli 1999 - 14:18 #28
en lille kommentar, FAT16 og FAT32 har INTET med dine disketter at gøre.

Det er kun på din harddisk at du vælger imellem disse 2 filsystemer. På disketten kører du stadig med den gamle 12/pseudo-16 bit filsystem fra midten af firserne.

Den har Microsucks ikke ændret, af kompatibilitetshensyn ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. juli 1999 - 14:42 #29
disketter sucks men directCD sucks mere
Avatar billede boergepe Nybegynder
12. juli 1999 - 19:21 #30
jumper>>Følger stadig med - og bliver (vel) klogere? Tak - det anede mig (næsten).
cyberesben>>Også tak - selvom jeg ikke fatter en brik af dit slang for viderekomne. Men -pyt med det, da jeg går ud fra, at det mest er beregnet til hr. Gates.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. juli 1999 - 19:52 #31
Disketter sucks = jeg synes at disketter er ved at være noget bæ
DirectCD sucks = jeg synes programmet DirectCD er noget bæ, fordi cd'erne ikke virker halvdelen af gangene...
Avatar billede boergepe Nybegynder
12. juli 1999 - 22:38 #32
cyberesben>> Unge mand - slig uhøvisk tale om disketter synes jeg er ilde anbragt. Bruges fx endnu meget til udveksling af data mellem frivillige idrætsledere, der kan lette arbejdet via en PC, men som endnu ikke har haft tid/lyst/mod/råd til at kaste sig ud på nettet.
M.h.t. DirectCD er jeg måske enig - men æh.. først skal jeg lige finde ud af, hvad ded er!
Avatar billede jumper Nybegynder
13. juli 1999 - 05:30 #33
DirectCD = Program der får genskrivelige CD-skiver, CD-RW, til at opføre sig som en harddisk/diskette.

Dvs, du kan læse og skrive til den som ud har lyst, det er blot et nyt drev. Opfat det som en ekstra harddisk, der hurtigt kan skiftes ud (eject) :)

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
13. juli 1999 - 05:31 #34
som ud har lyst til = som DU har lyst til

/thor
Avatar billede boergepe Nybegynder
13. juli 1999 - 10:41 #35
jumper>> Mange tak!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. juli 1999 - 12:36 #36
ja, jeg skrev også en beskrivelse i går, men der kunne man ikke poste noget pga en asp fejl.

og jeg vil tilføje at directcd også kan gøre de der ting med en alm. CD-R, dog uden at man får mere plads ved at slette.

og det er noget lort, da cd'erne ikke virker halvdelen af gangene...
Avatar billede jumper Nybegynder
14. juli 1999 - 22:10 #37
Du har ret i, at DirectCD ikke kan slette fra CD-R skiver, og give den slettede plads tilbage.

Men, det er jo netop fordi de ikke er genskrivelige, og DirectCD ikke er beregnet til dem :)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 22:15 #38
directCD er OGSÅ beregnet til alm. cd'er!

men den fucker filerne up hele tiden