Avatar billede webing Nybegynder
19. august 2002 - 08:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nætværksproblem med bærbar computer

Hej

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en lidt ældre bærbar (2-3 år) med netværkskort, men jeg har det problem at man eksempelvis ikke kan hente e-mails i Outlook, connecte via ftp-program og bruge Nortons liveopdate. Alle programmer melder at de ikke kan forbinde til serveren.

Jeg har et ellers velfungerende Webspeed forbindelse med ligeledes velfungerende netværk med en router og 2 stationære computere.

Jeg kan godt se de andre computere og gå på internettet fra min bærbare. Men jeg kan som sagt ikke hente e-mails i Outlook, connecte via ftpprogram og bruge Nortons liveopdate.

Er der nogen der har en god ide, til hvad der kan være galt?

Vh Stig Bing
Avatar billede pilfinger Nybegynder
19. august 2002 - 09:26 #1
har du sat din mail konto op på den blærbar G:).
Avatar billede webing Nybegynder
19. august 2002 - 09:29 #2
Ja, alt er som det skulle være. Ligeledes i Ftp-programmet. Jeg bruger iøvrigt windows 98 på den bærbare (netkortet understøtter tilsyneladende ikke windows 2000) og windows 2000 på de stationære.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
21. august 2002 - 08:32 #3
du skal reinstallere dit OS(oprativ system) på din Blærbare så kan du køre igen vil tro der er noget der konflikter når du prøver at bruge de overnævnte programmer.
Avatar billede webing Nybegynder
23. august 2002 - 12:53 #4
Det endte det også med. Jeg havde dog det problem at jeg ikke havde driveren til PC card'et og da det tilsyneladende var et navnløst kort, havde jeg mine problemer med at finde driveren. Men det lykkedes tilsidst og nu fungerer det hele fint. Lige pånær at jeg nu ikke kan få touchpad'en til at virke. Sådan er der så meget, men tak til dig pilfinger for at have taget dig tid til at hjælpe mig!