Avatar billede zimmer Nybegynder
03. september 2000 - 17:48 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Kan Win2k ikke slukke computeren automatisk??

Er det muligt at få windows 2000 prof. til at slukke for en ATX computer automatisk når man vælger ShutDown? Hvis det er - Så fortæl mig lige hvordan..
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
03. september 2000 - 18:44 #1
Har du slået APM fra i bios ??
Samtlige Win2K installationer jeg har set eller installeret har ikke haft nogen problemer med automatisk nedlukning på en ATX forsyning
Avatar billede milo Nybegynder
04. september 2000 - 08:34 #2
Du skal gå ind og opdatere til den nyeste BIOS version...
Det har jeg hørt skulle hjælpe...

Prøv i hvert fald dette og se om det så funker :)
Avatar billede sjensen Nybegynder
04. september 2000 - 09:54 #3
i registreringsdatabasen (registry, brug regedit) skal du søge efter PowerdownAfterShutdown nøglen. Den skulle ligge under en anden nøgle kaldet WinLogon. Dette er en strengnøgle og værdien 1 gør at maskinen slukker automatisk efter shutdown. Hvis den ikke findes i registry så opretden.

Desuden skal du som nævnt ovenstående sikre dig at hhv. APM i kontrolpanelet er slået til og at bios er sat. Men det bør ikke være nødvendigt at opdatere bios.
Avatar billede sen8or Nybegynder
05. september 2000 - 02:34 #4
Hejsa Sjensen,

I visse tilfælde ER det ndvendigt - jeg kunne ikke slukke min PC - det kan jeg nu...efter opdatering af BIOS.

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede milo Nybegynder
05. september 2000 - 13:15 #5
nårh..mange gode forslag...synes lige zimmer skal prøve dem alle og se hvad der virker bedst *G* :)
Avatar billede zimmer Nybegynder
05. september 2000 - 15:34 #6
Jeg har sat APM til i controlpanel.. Checket bios.. og ændret PowerdownAfterShutdown til 1
Nu resetter maskinen når jeg vælger powerdown...
Jeg prøver lige at opgradere bios..
Avatar billede milo Nybegynder
05. september 2000 - 19:31 #7
zimmer>>hmm.... prøv at gå ind i
kontrolpanel>>>strømstyring>>>avanceret>>>Og  vælg sluk ned ved afbryderknapper
(dette er i win 2000, ka ik lige huske om det er samme måde i 98, men det mener jeg)

Men hvis BIOS opgraderingen virkede er det jo fint, gjorde det det?

Avatar billede milo Nybegynder
06. september 2000 - 08:32 #8
Hovsa:

Og  vælg sluk, nede ved afbryderknapper
Avatar billede zimmer Nybegynder
06. september 2000 - 16:49 #9
milo... Det er vist afhængig af din bios - hvad der er i APM fanebladet (det står i winhelp) og i min står der ikke en skid bortset fra at det kan slås til... Så en opgradering af bios er nok nødvendig... Jeg har desværre ikke en flash-bios - så jeg har udfyldt en eller anden formular hos AWARD for at de skal sende en ny version af deres bios..
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2000 - 18:48 #10
>>Zimmer
Hvilket Bundkort kører du egentlig med ?
...producenten kender måske problemet
....En atx maskine uden flash bios....
..Så må det da være en af de allerførste ATX\'er
-kan det virkelig passe?

mvh :-)
Teknik

PS.
Når du er glad for tastaturgenveje, så prøv forresten også win-r (kør) og win-f (søg)....
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. september 2000 - 05:52 #11
hvis apm og pm ikke har været slået til under instalationen af win2k er det ikke altid at en bios opgradering løser problemet så er der kun en vej , geninstalering :((