Avatar billede jardel Nybegynder
17. august 2002 - 23:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mærkelige Tegn ved udskrift!

Har lige prøvet at udskrive et word-tekstdokument.. men da det blev udskrevet kom der kun en linje af mærkelige tegn!! og den printer rigtig mange sider med dem.. (det dokument der rigtig skulle udskrives fylder kun 1 side)
og hver gang jeg tænder printeren begynder den med at udskrive på ny :((( har været inde i printeropgaver og anuleret udskriften men den fortsætter :((

plz hjælp
Avatar billede ascii Nybegynder
17. august 2002 - 23:18 #1
Har du prøvet at udskrive en testside???
Avatar billede daca Nybegynder
17. august 2002 - 23:20 #2
Du kan prøve at fjerne printeren fra enhedshåndtering og så installere den igen.
Avatar billede soreno Praktikant
17. august 2002 - 23:20 #3
har det på noget tidspunkt virket, eller har du lige installeret printeren ?
Avatar billede proximus86 Nybegynder
17. august 2002 - 23:30 #4
Det prob har jeg osse haft en gang.. men det var fordi det kørte igennem stikket til scanneren og alt muligt så den skulle man lige huske at tænde eller gjorde den det nummer der..!
Avatar billede jardel Nybegynder
17. august 2002 - 23:53 #5
har udskrevet en testside.......og det virkede fint..den plejer også at virke...men prøver lige daca's måde....
Avatar billede jardel Nybegynder
18. august 2002 - 14:26 #6
Jeg har også en bærbar pc..den tilsluttede jeg så printeren til og prøvede at udskrive dokumentet der..Men der kom de samme mærkelige tegn!!!!!!!! plz hjælp!!
Avatar billede daca Nybegynder
18. august 2002 - 20:08 #7
hvilken printer er det og hvordan har du installeret den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. august 2002 - 10:26 #8
De underlige tegn kan komme på 2 måder.

1 - enten er det et printjob der er gået galt i byen, hvor de første styrekoder mangler, og du derfor kun får "rådata" ud.

2 - ellers kan det være regulær støj der kommer ind på kablet på en eller anden måde.

Mit forslag til løsning:

1 - Sluk printeren. Fjern også 220 v. stikket fra printeren. Eventuel "slumre"hukommelse vil så blive slettet. (Hvis du kører over netværk skal din printserverboks også slukkes). Sæt derefter strøm til igen.

2 - hvis ikke det har hjulpet, så prøv at fjerne ALLE stik fra printeren - incl. datakabel. Tænd for den, KUN med 220v stikket inde. Hvis den stadig laver underlige tegn, er der noget galt med printeren. Er den holdt op, er der efter al sansynlighed en defekt i kablet. Prøv med et nyt.
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. august 2002 - 12:39 #9
Hvilken Printer og Operativ system?
Avatar billede jardel Nybegynder
20. august 2002 - 17:23 #10
løste det selv. Fandt ud af at min lillebror havde "prøvet" at orinte en side ud..men det virkede ik..så jeg geninstalerede den..
  tak for kommentarene.
Avatar billede daca Nybegynder
20. august 2002 - 20:07 #11
>>jardel
Hallo var det ikke  det mit svar gik på?
Avatar billede jardel Nybegynder
21. august 2002 - 14:54 #12
daca: Du gav en KOMMENTAR!!!!!!!!!!!!!!! IKKE ET SVAR!!!!!

??????????
Avatar billede jardel Nybegynder
21. august 2002 - 14:55 #13
sagde også "tak for kommentarene" .....!!! igår