Avatar billede christian840 Nybegynder
17. august 2002 - 21:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor slutter min brænder CD'erne forkert af når jeg bruger DAO

Jeg har en Traxdata brænder, men den vil ikke som jeg vil. Når jeg brænder en audio-cd med Nero (og også med Easy CD Creator for den sags skyld) med Disc-at-Once og derefter afspiller den på anlægget så bliver den ved med at spille de sidste fem sekunder af det sidste nummer indtil jeg trygger på STOP... Det er som om, der er noget i vejen med Lead Out'en... Kører Nero til XP og XP...

Et andet problem er at den kun vil brænde 8x på nogle cd'er ellers beregnet til 40x... Hvorfor?

Håber der er et geni derude, der kan hjælpe mig... §:-)
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
18. august 2002 - 19:32 #1
Det problem havde jeg også, men download den gratisse opdatering ( til 5 et eller andet)
Så virkede det for mig!!!!
Avatar billede verden Nybegynder
19. august 2002 - 10:54 #2
Har du samme problem på andre CD-afspillere end den i dit anlæg. Hvad med den i din PC.
Det er ikke alle CD-afspillere som er glade for brændte CD'er. Det kan også være den type CD'er som du bruger.
Jeg kan fx. kun afspille Kadak CD'er på mit anlæg.

Kan dine CD'er egentlig brændes med 40x ? Det er der sgu ikke mange som kan. Nero sætter selv hastigheden ned (nogen gange) hvis CD'en fx. kun kan brændes med 8x.
Avatar billede christian840 Nybegynder
19. august 2002 - 18:53 #3
Jeg har den nyeste version af Nero, og den gør det som sagt også med Easy CD Creator, så det er nok ikke en opdatering, der vil ændre drastisk på et...

Cd'erne slutter forkert på andre anlæg. Mit anlæg kan spille alle brændte cd'er og rw og hele mollevitten... Det ER et eller andet med brænderen...

Min brænder kan selvfølgelig ikke brænde 40x, men 16x, men det vil den altså ikke med de cd'er.
Avatar billede verden Nybegynder
20. august 2002 - 08:53 #4
Kommer samme fejl hvis du brænder SaO, Session-at-Once ? Der er nemlig forskel på hvordan Lead-In og Lead-Out brændes i de to versioner.
Bare et forslag  :-)
Avatar billede christian840 Nybegynder
20. august 2002 - 18:50 #5
Det er langt om længe lykkedes mig at løse lead-out problemet. Det var åbenbart en generel fejl ved lige netop min brænder, så på Traxdatas franske hjemmeside ligger den relevante firmware opdatering.

Dog er der stadig problemet med hastigheden.... Hvad kan det skyldes?