Avatar billede jsmith Nybegynder
17. august 2002 - 18:25 Der er 10 kommentarer

Buffer Underrun

Hej...

Jeg har lige købt ny computer, og her er lige lidt info om den:
Asus P4S533 bundkort
Apacer PC2700 512 MB ram
Asus 16x DVD drev (IDE100)
Plextor 40/12/40A (UDMA33)
Seagate 80 GB (IDE100)

Seagaten sidder på primæry DMA controller og den er IDE100 og det samme er HDD'en, så der burde ikke være noget der. Og Asus DVD drev og brænderen sidder på secondary DMA controller og den er IDE66... Problemet er at brænderen laver buffer underun hele tiden, den blinker konstant orange (engang imellem grøn) - og jeg kan virkelig ikke forstå hvad der er i vejen... Nogen der kender til problemet eller andet?
Avatar billede malcolmx Nybegynder
17. august 2002 - 18:28 #1
plextors brændere kan nu bedst lide ata 66, så det er ikke problemet...
Du burde sætte HDD og DVD i primary IDE, og så brænderen i secondary IDE...

Sådan kører mit, og jeg har aldrig haft nogen problemer...

\\MX^
Avatar billede jsmith Nybegynder
17. august 2002 - 18:29 #2
Hvilken speed er din brænder?
Avatar billede malcolmx Nybegynder
17. august 2002 - 18:54 #3
min er en 24/10/40, men min HDD er tilgængæld også kun på 5400 rpm.

Hvis du kører med Nero som software, er den heller ikke ret meget for onthefly, når den kører på samme IDE
Avatar billede summer Mester
17. august 2002 - 22:22 #4
Windows?
Brændersoftware?
Avatar billede jsmith Nybegynder
18. august 2002 - 10:32 #5
Windows XP

Roxio Easy CD Creator 5.1 (fuldt opdateret med alt, cd info o.a.)
Nero 5.5.9.0 (også opdateret)
Avatar billede summer Mester
18. august 2002 - 10:56 #6
Jeg har ikke den store kendskab til XP, men jeg ved at det ofte er et problem når man har to brænderprogrammer installeret. jeg kører selv med Nero 5.5.9.0 og oplever ikke de problemer du har. Så har jeg de bedste erfaringer med at DVD/CD-rom drev sidder som slave og HDD som master på Primary IDE. På Secondary ville jeg sætte brænderen som master. Du har jo fint tjek på det med DMA og dine drev bliver vist automatisk AutoDetected i XP, modsat f.eks. win98. Så skal jumperne selvfølgelig flyttes, hvis du ændrer connection, men det ved du.
Tilbage er to ting. 1) Afinstaller det ene program. 2) Tjekke om du har den rigtige Firmware. Hvis det er 1.02 er det OK, ellers hent den her: http://www.plextor.com/english/support/downloads/firm_4012.html Jeg har været ude for, at en helt ny brænder skulle have Firmwaren opdateret.
Avatar billede jsmith Nybegynder
18. august 2002 - 15:22 #7
Okay... Nu har jeg gjort sådan at DVD og HDD sidder på primary IDE controller og HDD er master og DVD er slave. Og så har jeg sat brænderen alene som master på secondary IDE controller. Og ja den finder selv drev, og jeg har lige installeret noget ASPI driver ting. Og jeg kører kun med Nero 5.5.9.0 nu, alle andre brænder programmer er afinstalleret. Og ja jeg har firmware 1.02 - Og stadig laver den buffer underun. Inde i selve Nero kører bufferen langsomt fra fuld mod tom (5-7 sek), og der blinker brænderen orange... Og når den så bliver fyldt op igen (1-2 sek) lyser brænderen grønt, og sådan fortsætter det gennem hele brændingen. Jeg forstår simpelthen ingen ting af hvad der sker, nu har jeg beskrevet det lidt grundigere, så jeg håber du kan hjælpe mig til bunds i det her... :) - Skriv gerne hvis du skal bruge flere informationer
Avatar billede xpx Nybegynder
12. september 2002 - 14:46 #8
Jsmith> Har plextor ikke burnproof? Så burde det da ikke være noget problem..

XpX
Avatar billede jsmith Nybegynder
20. januar 2003 - 13:53 #9
Det var vidst brænderen der var noget galt med... Jeg sendte den til Holland/Belgien og de reparede den åbenbart... Men de skrev ikke noget om hvad de reparede... Sååå det! Nu virker den vidst fint nok!
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 21:24 #10
Luk venligst spm.