Avatar billede benjamin_dk Nybegynder
17. august 2002 - 12:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Køler til Cpu....

Davs!!!!

Jeg skal have en Xp 2000+... Og jeg er "lost" i hva for en køler jeg skal have... Jeg har tænkt på en Vulcano 7, eller en silent viking... Den skal helst køle godt, og ikke larme alt for meget...

Eller skal man bare tage den køler der følger med i en "boxet" cpu...?
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:02 #1
Hej,

Jeg syntes du skal vælge Volcano 7 eller 9 så...jeg har selv Silent Viking og det er vel at mærke på en XP 1600+ og der bliver processoren altså ca. 64-65° varm.

Så hvis ikke du har anden form for udluftning eller skaber airflow i dit kabinet, så anbefaler jeg dig ihvertfald ikke at tage en Silent Viking.

/Peter
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:03 #2
Hvad ligger dit budget ca. på?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
17. august 2002 - 15:27 #3
Jeg har en Silent Viking på min XP2000+ og den klarer det fint.
Den ligger på norm. 48-49grader og ved fuld skrue på 54-55 grader.
Det er med 1 ekstra low noise kabinetsblæser koblet til.
Temp.ligger ca 6-8grader højere uden kabinetsblæseren koblet til.

"In A Box" køleren har jeg hørt er et rimeligt støjende bekendtskab.
Avatar billede benjamin_dk Nybegynder
17. august 2002 - 19:24 #4
Mit Bugdet.... 300/400 kr. ca maks 400 ihvertfald. Men skulle den Vulcano ik være rimelig støjende..?? Eller hva.. Hva er maks Db for en nogenlunde lydløs køler???
Avatar billede rs2000 Nybegynder
17. august 2002 - 22:19 #5
De skal ikke meget over 20-22db før de bliver støjende.
Jeg har en grafikkort blæser der er opgivet til 26db,og den er rimelig generende,syntes jeg.
Det er måske fordi det er den der larmer mest nu.
Avatar billede pfp Nybegynder
18. august 2002 - 12:55 #6
Undskyld jeg spammer spm...men rs2000 hvordan kan det være at din XP2000+ ligger så lavt, når min XP 1600+ ligger så forholdsvist højt?