Avatar billede Madz Nybegynder
03. september 2000 - 14:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rå Kobber

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvad cc, tdm, definerer med at der ikke er rå kobber nok på adressen
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. september 2000 - 14:37 #1
Rå kobber er den ledning som går fra telecentralen og ud til brugeren. Hvis der kun ligger et kabbel, så kan du ikke få internet (DSL) og telefoni på samme tid, hvis du bruger CC, da de kræver to forskellige kabler. I dette tilfælde skal du have internet(DSL) igennem TeleDK, da de godt kan køre Internet(DSL) på samme linie.

Alså, rå kobber = telefonledning imellem dig og telefoncentralen.

Grunden til at CC skal bruge sebarate ledninger, er at de ikke er et telefon selskab, og kan derfor ikke håndtere dine telefonsamtaler. TeleDK er også et telefonselskab og kan derfor godt håndtere dine telefonsamtaler ..
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2000 - 18:30 #2
Passer ikke, det er TeleDanmark som ikke ønsker dele linjen med en konkurent. Samtidig med tjener TeleDanmark fedt på at genopsætte et en telefonlinje, som der f.eks. er sket hos mig, da jeg fik Adsl hos CC.
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. september 2000 - 20:22 #3
Nej goulduck har ret, er blevet sat godt ind i det :)

Jeg skulle ha\' haft DSL sidste torsdag fra cc, men da de kom for at slutte det til fandt vi ud af at en af de seks kabler var skåret over.....
Riskikoen 1:1000000, og selvfølgelig skete det for mig :(
Avatar billede rosager Nybegynder
04. september 2000 - 21:13 #4
Må 100% give Goulduck ret !

Teledanmark kan ikke bare leje kabler ud hvor der også er offentlig telefoni.

Anden
Avatar billede the_duke Nybegynder
05. september 2000 - 12:59 #5
Jeg har snakket med World Online og de siger at hvis man har ISDN, vil de kunne overtage den ene linje til brug af en forbindelse som adsl, det vil sige at du kommer op på den samme hastighed. Men ulempen er at du stadig skal betale for din ISDN forbindelse. Men der er stadig flatrate

The_Duke
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2000 - 13:27 #6
Så er det måske et spørgsmål om at flytte sin telefoni over til World Online istedet for.
Avatar billede kimc Nybegynder
06. september 2000 - 19:56 #7
Tele Danmark begynder snart at dele de(n) eksisterende linie(r) på adressen mellem flere tele-selskaber (operatører).

[således at du kan købe din telefon gennem tdk og din xdsl gennem wol og køre det altsammen på det samme kobberpar]

Dette giver et håb til alle dem der har fået afslag fra enten CC ell. WOL pga af manglende kobber. (såe tommyf, prøv igen om 6-9 måneder...)

Avatar billede eivind_a Nybegynder
06. september 2000 - 20:21 #8
Det problem med ledig kobber, løses med et skillefilter, så de eksisterende tlf. kabler kan bruges til både telefon og data trafik. Sådan et skillefilter er det kun TeleDK som må sætte op i dag, men i følge kilder jeg har fra Cybercity ser det ud til, at de og WOL får lov til at bruge skillefilter fra omkring november, dvs. ikke mere ballade med ledig rå kobber..du bruger bare dine eksisterende ledninger.