Avatar billede hugoerik Nybegynder
17. august 2002 - 10:18 Der er 10 kommentarer

xp ud win98 ind hvordan

Har lige fået min nye computer ind af døren den er desværre forinstalleret med xp som jeg ikke gider.
jeg forestiller mig at jeg laver en Fdisk og formaterer med en sys command. Og derefter installerer cdrom driveren hvorefter jeg skulle kunne bruge 98 cdromén. Eller hva. Jeg er faktisk rimelig usikker og ville meget gerne have et kvalificeret/detailieret svar på forhånd tak.
Hugo
Avatar billede picment Nybegynder
17. august 2002 - 10:26 #1
Hvis det er en ny computer, skulle du meget gerne kunne boote fra en Win98 CD-ROM.
Gå ind i din BIOS, og led efter noget der hedder noget med boot-sequence, og sørg for at din CD-ROM står først. Sæt derefter din Win98 i, og reboot maskinen.
Derefter skulle du kunne klare det det hele fra Win98 loaderen. Blandt andet, burde du får mulighed for at exit´e til DOS, hvor du kan fdiske løs.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2002 - 10:30 #2
start din computer op på din Win98 startdiskette > ved a-promten skriv fdisk > sig ja til at understøtte stor harddisk > vælg 4 for at få vist partitions oplysninger > vælg esc for at fortsætte > vælg 3 for at slette din XP partition > (( hvis din XP partition er oprettet med NTFS system > vælg 4 for at slette ikke DOS partition > vælg patitionsnr. for din NTFS partition ogslet den)--- hvis din XP partition er oprettet som FAT32 > vælg 1 for at slette primær DOS partition ) vælg esc for at komme tilbage til hovemenu > vælg 1 for at oprette primær DOS partition > husk at angive aktiv partition 1?? > vælg esc. for at komme ud af fdisk > genstart computeren > a-promt skriv format c:    osv  osv
Avatar billede picment Nybegynder
17. august 2002 - 10:30 #3
Du ville nu forøvrigt få meget mere glæde af din nye computer med WinXP, end med Win98. Microsoft har lige offentliggjort at de ikke længere vil signere drivere til Win98 - og du kan faktisk godt få problemer med dit hardware og gamle Win98-drivere. Det er trods alt et OS der er 5 år gammelt...
Avatar billede hugoerik Nybegynder
17. august 2002 - 13:22 #4
jeg bryder mig ikke om der er nogle der ligger og roder på min computer og det har jeg hørt ad kringlede kroge at de gør (uanset deres forsikringer om det modsatte)
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:26 #5
Skulle nogle spionere din computer fordi du anvender XP?

Det er efter min mening vandrehistorier fra "onde tunger", som i øvrigt har været fremme hver eneste gang Microsoft har lanceret et nyt OS...jeg kan ihvertfald også huske det både med Win95 og Win98.

Der er åbentbart nogle som ikke kan tåle at Microsoft har success..
Avatar billede hugoerik Nybegynder
17. august 2002 - 13:26 #6
tak for svaret nu går jeg igang.
hugo
Avatar billede hugoerik Nybegynder
17. august 2002 - 13:40 #7
nu skal vi jo ikke komme op at skændes men det er da besynderligt at man ikke kan få lov at læse ALT hvad der står i history og index.dat
samt cookies, hvorfor skal det være skjult.
Avatar billede picment Nybegynder
17. august 2002 - 13:48 #8
Du afviser det eneste "svar" der er - og siger "tak for svaret"?

Om MS vandre-historierne:
Jeg ville mene at vi allesammen nok ville vide det hvis MS rent faktisk kunne "rode rundt" på vores computere. Alle Linux-geeks i hele verden ser det som deres fornemmeste pligt at checke alle MS OS´s i hoved og røv for den slags. Og som det har været før med alle MS OS´s - der er intet om det.

Du vælger et meget usikkert og ustabilt (5 år gammelt) OS, fordi du ikke kan finde dine cookies i XP?
Avatar billede hugoerik Nybegynder
17. august 2002 - 14:14 #9
hej helgec, jeg siger tak for svaret så nu prøver jeg det.
hvordan f. giver man poeng videre
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 21:32 #10
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??