Avatar billede ignor Nybegynder
03. september 2000 - 11:31 Der er 5 kommentarer

Windows ME+ Win 98?

hejsa,jeg kører med Win ME, men vil også gerne have Win 98 installeret. Det skal være muligt at vælge hvilket styresystem jeg vil bruge under opstart. jeg går ud fra at jeg skal bruge et partition program, men hvilket er det bedste til denne opgave? og er det nogenlunde let at gøre?

takker
Avatar billede 24u Juniormester
03. september 2000 - 12:08 #1
Hej ignor, skal der være partioner??
I win2000 me, er der en bootmenu, og det skulle virke meget godt. se spm : \"www.eksperten.dk/spm/24706\"
Hvor jeg svarer på næsten på det samme.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. september 2000 - 14:17 #2
24u>> Hvad mener du? Windows 2000 eller Windows ME
Avatar billede 24u Juniormester
03. september 2000 - 18:38 #3
Det er i både win2000 pro & win2000 me.
Avatar billede kbh_36 Nybegynder
08. september 2000 - 15:20 #4
Jeg har prøvet at installere en UK-ME sammen med en DK W98 som dual-boot , NO WAY, du skal bruge en boot manager der gemmer W98 for ME, ialtfald under installationen, jeg mener partition Magic´s bootmanager kan \"hide partition\", som skulle afhjælpe problemt.
Avatar billede phansen Nybegynder
22. november 2000 - 15:47 #5
DOS og dens efterkommere (dvs. Windows 9x og Windows ME, der også kører oven på DOS kernen), kan kun bootes fra den første primære partition.

Man kan dog godt have flere Windows kørende på samme maskine, man skal blot have en bootmanager, der kan \"skjule\" den anden partition (ved at ændre partitionstypen så hudt jeg visker), så det ser ud som om windows booter fra den første primære partition.

IBM\'s bootmanager, der følger med partitionmagic (og i øvrigt med OS/2, hvis du har en liggende) kan gøre dette.

Personligt foretrækker jeg V Communication\'s System Commander, der kan en del mere. F.eks. har den et program lidt a lá partition magic som man kan starte når maskinen booter, og som desuden kan resize FATx, HPFS, NTFS og ext2fs partitioner!

System Commander skal ligge på en FAT partition, jeg foretrækker at oprette en 5MB partition for sig selv til den, men det er jo helt op til dig.
Se http://www.v-com.com/ for detaljer..

til 24u> win 2000 og win ME er to helt forskellige ting. Windows 2000 er baseret på NT kernen og win ME er baseret på Win98 (osv)..