Avatar billede chatter Nybegynder
16. august 2002 - 21:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

tatoo lovgivning???

kan man ikke få en tatoovering som 16 årig hvis man har ens forældre med??? eller hvordan??
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
16. august 2002 - 21:15 #1
Du skal være 18
Og du må ikke være FULD
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. august 2002 - 21:18 #2
Lov om tatovering

    VI FREDERIK DEN NIENDE, af Guds Nåde Konge til Danmark, de Venders og Goters, Hertug til Slesvig, Holsten, Stormarn, Ditmarsken, Lauenborg og Oldenborg, gør vitterligt: Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende lov:

    § 1. Den, der tatoverer en person under 18 år, straffes med bøde eller hæfte, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning.

    Stk. 2. På samme måde straffes den, der tatoverer en person i hoved, på hals eller på hænder.

    § 2. Loven træder i kraft den 15. juni 1966.

    § 3. Loven gælder ikke for Færøerne og Grønland, men kan ved kgl. anordning sættes i kraft for disse landsdele med de afvigelser, som de særlige færøske og grønlandske forhold tilsiger.

Givet på Christiansborg slot, den 8. juni 1966.

Under Vor Kongelige Hånd og Segl.

FREDERIK R.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. august 2002 - 21:20 #3
Svar.
Avatar billede chatter Nybegynder
16. august 2002 - 21:22 #4
okay... hvis der lige er en der kan finde ud af hvor dan loven lyder på GRØNLAND(jeg skal der over til foråret)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2002 - 21:23 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2002 - 21:24 #6
Grønland hører ind under dansk lovgivning.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
16. august 2002 - 21:25 #7
Jeg mener da godt at man må få en tatovering, hvis bare ens værge er med... Kender mange der har fået som både 15-16 og 17 årig...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. august 2002 - 21:29 #8
jelzin101> prøv lige det der med SVAR igen :)

(husk at klikke på radioknappen der hvor der står "Svar)... :P

/theSurfer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2002 - 21:31 #9
Grønland hører åbenbart IKKE ind under dansk lovgivning - sorry
Avatar billede sunkist Nybegynder
16. august 2002 - 21:32 #10
Min søster gik ind og spurgte om de kunne lave en tattoo på hendes 14 årige søn. -Det kunne sagtens lade sig gøre.
Sønnen gik så alene ind og fik lavet den. Han skulle ikke vise noget ID eller noget.
Så det kommer nok an på hvem, hvor og hvordan.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2002 - 21:34 #11
sunkist> så har butikken overtrådt loven. Så enkelt er det.
Avatar billede prodic Mester
16. august 2002 - 21:35 #12
Enhver tattovør som vil påtage sin den opgave at "tusche" en person der ikke er myndig burde fratages retten til at udføre sit erhverv til tid og udi al evighed.
Det kræver en del omtanke inden man får permanente streger på sig - en omtanke som personer under 18 næppe er istand til at overskue.
Og det er ikke en personlig kritik af personer i dette fora.
Avatar billede sunkist Nybegynder
16. august 2002 - 21:35 #13
Enig og de burde ikke gøre det. Min nevø ligner bare en der er noget ældre, men han er kun 14 år og jeg synes ikke om, at de laver dem på nogle som er under 18.
Avatar billede sunkist Nybegynder
16. august 2002 - 21:37 #14
Desuden burde ens forældre heller ikke give én lov, hvis man er under 18.
Avatar billede annikadk Nybegynder
16. august 2002 - 21:47 #15
Ja, de må ikke når man er under 18, en ting som nogle kan mærke efter tatoo'en, er mindre appetit :\

Desværre er der ikke ens regler for tatoo og piercing.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. august 2002 - 21:52 #16
john>> ok tak for tippet :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2002 - 22:46 #17
jelzin101> det kører for dig i dag hva? Det var ikke mig der tippede dig :) - der ver thesurfer ;)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. august 2002 - 00:26 #18
argh! - tjah sådan kan det jo gå :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. august 2002 - 13:01 #19
Grønland HØRER ind under dansk lovgivning. Også mht. tatovering. Lovteksten der blev refereret er fra 1966. Det var FØR det nuværende rigsfællesskab trådte i kraft.

NanoQ (4 års Grønlandserfaring)