Avatar billede user010 Nybegynder
15. august 2002 - 23:11 Der er 2 kommentarer

Opsætning af DLink 804 til VPN forbindelse

Hej ekspeter

Er der nogen som har erfaring med opsætning af DI-840.
Jeg vil gerne gøre det muligt at lave en VPN forbindelse udefra ind på en Win2000 PC uden at placere denne i DMZ.
(Det kan man på en DI-704 meget enkelt men jeg kan ikke få det til at virke på en DI 804)
Hvis nogen har en beskrivels/et eksempel (som virker!!) så læg et svar
Avatar billede stigterp Nybegynder
19. august 2002 - 15:14 #1
Avatar billede user010 Nybegynder
19. august 2002 - 15:59 #2
Det er lidt for let - USA softwaren dvs ver 4.xx understøtter virtual server (som der den funktion der skal bruges) - denne skulle i manuanlen kunne "opsættes" ved at rediregere port 1723 til den VPN-server der skal svare - det virker opså på alle andre porte end på 1723.
I Europaversionerne er ver 2.04 den sidst kendte og firmwareloaderen til 4.xx versionerne er indbygget i USA versionen.
Det ser umiddelbart ud som  den indbyggede "firewall"/Filterfunktion er det der forhindrer VPNserveren i at få forbindelse med clienten - Dette problem er D-LINK blevet spurgt om  - men de har ikke svaret - måske kender de godt problemet, men "gider" ikke svare