Avatar billede marlboro-man Nybegynder
15. august 2002 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dele printer

Jeg har sat et lille netværk op mellem to computere, den ene køre win XP den anden win 98, og alt virker (næsten) jeg kan se de to computere, og jeg kan dele filer, men jeg kan ike få min printer til at virke.
printeren sider på den maskine med XP, jeg kan se printeren fra Win 98 0g jeg kan instalere den på win 98, men når jeg skal printe siger den at printeren er ofline, og det er den ikke, jeg får beskeden  " INDGREB FRA BRUGER NØDVENDIGT - ARBEJD OFFLINE.
er der nogen der kan hjælpe mig her.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. august 2002 - 18:15 #1
Hvilke drivere har du brugt? Har du prøvet med de nyeste fra producenten?
Avatar billede rasmus_bertelsen Nybegynder
15. august 2002 - 22:40 #2
har du husket at dele printeren på begge to
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
16. august 2002 - 08:27 #3
jeg har instaleret de nyeste drivers fra HP, så virkede alt en gang (udskrev test side) og nu er det atter et samme, samme besked at printeren er ofline, kan det have noget med at gør at der ikke er til gang til den maskine med printern fra den anden, og hvis det er hvordan får jeg så dette ordnet ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2002 - 11:52 #4
Det er det "samme" system der bruges til at forbinde din printer, som det er med fildeling. Derfor kan det selvfølgelig godt have noget med det afgøre.

Prøv at connecte til IP adressen:

\\ip-adresse\printernavn
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
23. august 2002 - 08:55 #5
Det var ikke nogle af delene, det var pga jeg ikke havde kørt XT netværks instalation på min win 98, efter jeg gjorde det så var den der.  men i skal da have lidt for jæres hjælp.
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
23. august 2002 - 08:56 #6
jek kan ikke få lov til at give points lige nu kommer ikke ind på siden, så jeg lukker spørgsmålet "desvære"