Avatar billede madsnor Nybegynder
15. august 2002 - 11:53 Der er 4 kommentarer

Sende tastetryk til applikation

Hej. Er der en måde jeg kan sende "tastetryk" til en applikation og SIKRE mig applikationen får disse (tastetrykkene skal i inputkøen til denne applikation).
Jeg bruger WshShell.AppActivate <object>.ProcessID & WshShell.SendKeys til at aktivere applikationen og sende "tastetryk" til denne, men der kan i princippet umiddelbart efter komme en anden applikation og tage focus, ergo "tastetrykkene" bliver ikke sendt til det rigtige program!

Jeg har set nogen bruge "hwnd" via noget ActiveX, men det har jeg desværre ikke forstand på...

Mvh/Mads
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2002 - 16:32 #1
Det mener jeg ikke skulle kunne lade sig gøre... Det lyder ihvertfald underligt hvis man kan ...

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
12. november 2002 - 15:16 #2
?
Avatar billede absa1 Nybegynder
16. december 2002 - 21:07 #3
Jeg forstår ikke have du mener… hvad er det for applikation du vil sende "tastetryk” til og hvad er det for en host vi taler om, er det local eller en anden maskine ?
Avatar billede mr_clark Nybegynder
31. januar 2003 - 11:58 #4
Ja, du downloader AutoIT DLL'en fra http://www.hiddensoft.com/autoit. Der kan du styre tastetryk og vinduer på en langt bedre måde end de metoder der er i WSH til det (de virker ikke altid, og er ret uhensigtsmæssige).