Avatar billede rosager Nybegynder
01. september 2000 - 22:10 Der er 9 kommentarer

ADSL atm25 og ethernetkort sammen

Hvordan kan det være at min maskine låser når jeg installere tcp/ip protokollen i mit nætværk.

Kan det have sin rigtighed, at jeg bare skal æde den lamme undskyldning som jeg fik fra Teledanmark - med adsl hos os, så får du alligevel ikke tid til at bruge din computer til andet.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
01. september 2000 - 22:16 #1
Har De virkelig sagt det? Hvis det er tilfældet synes jeg du skulle kontakte dit lokale dagblad og fortælle dem det!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede phylox2 Nybegynder
01. september 2000 - 22:16 #2
Har du undersøgt, om det evt. er en konflikt mellem de IRQ, som bliver brugt af ethernetkortet samt ATM kortet ? Hvis disse er i konflikt, kan der nemlig forekomme problemer, når man skal ændre i netværksindstillingerne :)
Avatar billede rosager Nybegynder
01. september 2000 - 22:19 #3
Det er ikke et problem med selve kortene, det er nærmere med protokollen, og den har intet med irq at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2000 - 23:26 #4
Problermer med dit netkort og driver! Har du tjekket det op. Måske defekt netkort.
Avatar billede denboj Nybegynder
04. september 2000 - 17:35 #5
Det var dog det lammeste pis jeg længe har hørt en service medarbejder fyre af - Du må sgu da ringe ind igen og spørge om du kan komme til at tale med en overordnet - Sidder selv med et atm modem og et ethernet kort - Heldigvis har jeg ikke prøvet at køre dem sammen endnu. Men jeg bliver sgu negativ hvis jeg skal høre på sådan noget
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 15:52 #6
Kan vi få en afslutning på dette spørgsmål?
Avatar billede webb Nybegynder
26. september 2000 - 15:27 #7
Jeg har hørt om at hvis modemet ikke er konfigureret rigtig fra TD, så vil ens PC
ikke installere TCP/IP protokollen til ens
ATM25 netkort! Men jeg formoder at det ikke er
det der er problemet, men nok mere en hardware
konfilkt !
Avatar billede andersmll Nybegynder
07. december 2000 - 00:33 #8
Det er et problem med ATM kortet og dit nætværkskort. Vi havde samme problem med netkort fra Sandberg. Du kan løse problemet ved at skifte dit netkort, brug eks. D-Link eller brug netværk over USB-porten alt efter dit behov. Du kan også prøve at skifte kortpladsen for dit netkort. Nogle gange kan det hjælpe at lade netkortet side i det færste PCI slot og ATM kortet i det sidste, men mit gæt er at det ikke hjælper.
Lån et andet netkort og se om ikke det hjælper.
Avatar billede rosager Nybegynder
07. januar 2001 - 12:16 #9
Har fundet fejlen de var ikke instaleret noget
dun.