Avatar billede nuker.dk Nybegynder
01. september 2000 - 19:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Menu system på cd\'ere.....

Kan man på nogen måde lave et menu system så man kan vælge nogle knapper der fx. hedder, \"Spil\", \"Programmer\" osv. så klikker man på dem og får så en liste hvor man kan vælge det Spil, eller program man vil og trykker så på Install, så vælger man hvilken mappe man vil installere det i og så trykker man Install, Og så kommer der en boks op der skriver hvor meget der er blevet installeret :) Kan nogen forstå det eller er i, i tvivl ? Bare sig til ! jeg er nød til at have sådan et system.....
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
01. september 2000 - 19:54 #1
Nååå jo, der skal også være en boks der når man makere et spil eller program viser hvor meget det fylder og om det under støtter 3DFX og Multiplayer... Og når man installere det skal der stå om igen hvor meget det fylder og hvor meget plads der er i det hele på det drev, og hvor meget plads der er tilbage på det drev....
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
01. september 2000 - 19:56 #2
Rettelse af min sidste kommentar : Og når man skal til at installere det skal der stå igen hvor meget det fylder også hvor meget plads der er i det hele på det drev, og hvor meget plads der er tilbage på det drev....
Avatar billede prodic Mester
01. september 2000 - 20:01 #3

jeg sad faktisk lige i dag og ledte efter noget ala det du nævner. Det var dog ikke i VB, men i delphi. Så jeg ligger lige et link til hvor du kan finde det - http://www.pgd.dk det er menu ala frozen-cd\'erne.

Hvis du ikke kan bruge det er det OK( du afviser bare), så nu følger jeg bare lige lidt med i om det kan laves i VB.
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
01. september 2000 - 20:26 #4
HEhe, jeg tæntke faktisk på noget ala Frozen, men ville ikke nævne det da det er ulovligt :)
Avatar billede prodic Mester
01. september 2000 - 20:39 #5
well menuen i Frozen er vel ikke decideret ulovligt, kun indholdet af cd\'erne.
Avatar billede joern Nybegynder
01. september 2000 - 22:08 #6
Hej Nuker.

Jeg ville lave det i HTML ligesom de CD\'er der følger med tidsskriftet Datatid.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede doh Nybegynder
02. september 2000 - 11:58 #7
Jeg har programmeret en menu som du gerne må få .. Det er præsis den Frozen bruger.. Kontakt mig på icq : 77287345 eller email : radzor@radzor.com så sender jeg den til dig :))
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
02. september 2000 - 18:05 #8
Joern....Hmm, din ide er god nok, men når man tænker på det er inde under VisualBasic er det ikke så godt..
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
02. september 2000 - 18:06 #9
Prodic....Det er rigtigt, men hvis man nævner noget om frozen går folk vel udfra man har nogle frozen cd\'ere, hvilket jeg faktisk ikke har...
Avatar billede joern Nybegynder
02. september 2000 - 19:40 #10
Hej Nuker.

HTML og VB skulle ikke kombineres.  Men du har jo i øvrigt fået et svar fra doh, der vil sende dig sit program.
At opbygge et VB program til formålet er afgjort muligt, der skal bare mere end 20 kodelinier til.  Hvert enkelt program på din CD skal så have en setup.exe og en setup.lst, men det kan vel nok laves så du ikke behøver at medtage selve installationsprogrammet for hver enkelt.  Måske vil doh sende dig kildekoden, så du kan bruge den som inspiration.
Har du set det som Alt om Data har brugt de seneste måneder, det er særpræget, men funktionelt.
En udgave i HTML vil fylde meget lidt og vil være let at vedligeholde og ændre, men selvfølgelig ikke særlig sej at se på.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede xafion Nybegynder
09. september 2000 - 10:15 #11
bah..HTML????

hvad fanden ??

og hvad mener du med at du ikke kan bruge VB til at lave et menu system som frozen der extracter apps fra en .dat fil ??
det fylder da max 1mb..

Avatar billede nuker.dk Nybegynder
23. september 2000 - 12:40 #12
doh.....Ville du ikke sende det menu system til mig ?!? min e-mail er webmaster@nuker.dk
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 20:17 #13
Jeg har desværre ikke fået svar på dette spørgsmål, joern har svaret men dog med løsningen i HTML, men da dette er VB kan jeg ikke give nogle point da der heller ikke er kommmet nogen kode... jeg lukker dette spørgsmål!
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
19. september 2010 - 09:24 #14
bare for at være nysgerrig...

Hvordan ser frozen's menu ud er der nogen som har et screen shot eller noget?