Avatar billede felixk Nybegynder
14. august 2002 - 18:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Star Wars: Pit Droids i XP

Jeg har lige lånt det halvgamle Star Wars Pit Droids og mente ikke at der ville være nogle problemer med at få det til at virke i mit Windows XP. Men jo...

Det første der gik galt var at jeg fik en fejlbesked, der lød sådan: "Warning! Launcher on Hard drive is older than Launcher on CD!"
Dette er rimeligt mærkeligt, da jeg lige havde installeret spillet. Nå, men jeg ignorerede den mærkelige besked og startede spillet. Som i alle andre gode LucasArts spil kom der en "launcher" op og jeg valgte "Play Star Wars Pit droids". Umiddelbart så det fint ud, for der kom et lille billede op på skærmen og bagefter forsvandt det og launcheren. Men så skete der ikke noget bagefter! Og det var jo her jeg gerne skulle komme ind i selve spillet...

Så prøvede jeg et par forskellige ting. Først ledte jeg efter en patch, men der er ikke udgivet nogen til det spil. Bagefter prøvede jeg at køre spillet under alle de forskellige emuleringer, fordi jeg havde læst at spillet var udviklet til tidligere platforme, men det gav hver gang nogle mærkelige fejl.

Win 95: Ingenting sker ved opstart og efter lidt tid får jeg det velkendte vindue med fejlbesked og spørgsmålet om jeg vil sende en fejlrapport til Microsoft...

Win 98 / ME: Det samme som Win 95.

Win NT 4.0: En fejlbesked med "Please insert the correct CD-ROM" (den var selvfølgelig i...)

Win 2000: En fejlbesked om "Pit Droids requires DirectX 6.1" (Jeg har det nyeste Direct X...)

Der er ingen hjælp at hente fra hjemmesiden eller manualen. Håber der er nogen herude der har nogen gode forslag.

-Felix
Avatar billede felixk Nybegynder
15. august 2002 - 14:04 #1
Ps. Jeg skal glædeligt lægge flere point oveni, hvis det hjælper!

-Felix
Avatar billede felixk Nybegynder
16. december 2002 - 13:25 #2
Okay, da der er ingen der har gidet at besvare dette spørgsmål, lukker jeg det bare.

-Felix