Avatar billede madx Nybegynder
01. september 2000 - 16:37 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

TeleDKs ADSL/NetExpress kontra win98 kontra VPN

Sidder med 2. udgave af Win98 og skal have en VPN-adgang op at køre.

Det virker ikke, fordi TeleDKs løsning med et ATM25 kort medfører et ekstra opkaldskort.

Så siger en mand at Win98 ikke kan køre 2 opkaldskort samtidig (ADSL-opkaldskortet & VPN-opkaldskortet) og at enten skal jeg have Cybercitys løsning der ikke genererer et ekstra opkaldskort eller osse skal jeg over på NT.

Kan det virkelig passe spørger jeg panelet? Hvad er løsningen eventuelt
Henrik
alias madx
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. september 2000 - 17:10 #1
Hvilken form for VPN er det du vil bruge ?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
01. september 2000 - 18:34 #2
Det passer ikke .. du skal bare installere VPN fra din Windows CD, og så skulle driveren til ATM25 kortet ikke brokke sig, når du installere denne ...

Det virker i hvert fald 100% her!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
01. september 2000 - 19:17 #3
Den opretter også selv den rigtige opkaldsprofil, når du har installeret driverne til dit ATM25 kort :)
Avatar billede rosager Nybegynder
01. september 2000 - 20:58 #4
Havde selv samme tanker og problem. Løsningen er fjern speedstream 3010 kortet og install vpn og de andre komponenter under kommunikation. Nu er du klar til at få dit ADSL til at virke. Det kostede mig en hel kande kaffe og mit gode humør.

Du kan ikke bare skifte til Cybercity, da de kun til byde dsl og det du har adsl. Forskellen er at adsl kører i kabler hvor de i forvejen er telefoni. Hvilket dsl ikk ekan klare / må for T-DK.
Avatar billede rosager Nybegynder
01. september 2000 - 20:59 #5
WOW der røg godt nok mange tyrk fejl med i sidste svar !!!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
01. september 2000 - 21:17 #6
madx >> Som rosager siger, præcist som jeg har sagt : Løsningen er, at installere VPN og installere ATM kortet EFTER ... ellers virker det ikke :(
Avatar billede rosager Nybegynder
01. september 2000 - 21:52 #7
phylox2 ) Du som også kører adsl t-dk.  Er du også skuffet over hastigheden ?

Jeg downloader fx med en rate der ligger lige omkring de 23 - 25 kb/s. Hvad kan du opnå. Og undskyld det direkte spørgsmål.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
01. september 2000 - 22:20 #8
:) Jeg har en NetExpres 256 - og hvis jeg henter noget komprimeret, så ligger den på omkring de 24 - 25 KB/sec - hvis jeg har DU Meter startet op, og checker, når jeg fx. henter ekspertens side, så ligger den på omkring 30 KB/sec - hvilket jeg syntes er ganske udemærker for kun 349,- om måneden :)

Hellere det end FastPris :)
Avatar billede madx Nybegynder
02. september 2000 - 10:37 #9
Først det sjove - har 512eren og har været oppe på 53 kb/sec

Mht. løsningen - jeg kan forstå at vi nærmer os, MEN

Nu har jeg fjernet 3010-kortet (kører over min G2N-modemforbindelse) og vil oprette en VPN.
Der kan jeg kun vælge G2N-forbindelse og herefter spørger den efter telefonnr. på serveren jeg vil kontakte,,, hmmmm - det er vist ikke rette vej

Kan en af jer hjælpe med en en skridt for skridt-forklaring

Rosager - hvad mener du med de andre komponeneter under kommunikation, kommunikaiton hvor?

Men ser da lys forude...;-)
Avatar billede madx Nybegynder
02. september 2000 - 13:33 #10
OK, så har jeg prøvet at slette kortene og installere via kommunikaiton, først VPN så ATM og ved genstart findes windows så hardware PCI ATM Controller og jeg installerer driver fra TDKs CD

Men jeg får stadig fejl

645 med txten Microsoft Opkaldskort er allerede i brug eller svarer ikke korrekt.
Afbryd andre forbindelser, og prøv derefter igen.
Hvis dette ikke løser problemet, kan du prøve at lukke og genstarte computeren.
Avatar billede rosager Nybegynder
02. september 2000 - 15:00 #11
når du vælger kontrolpanel -> tilføj/fjern komponenter -> vælg det midterste faneblad ved nav windovs instalation. her vælger du at dobbelt klikke på kommunikation og nu skal du så vælge de ønskede komponenter.

Det er vigtigt at du gør dette mens dit atm kort ikke er instaleret med software.

Er dette til at forstå ellers mail direkte så guider jeg der gennem dette via telefon. For jeg kender den fornemmelse med ikke at kunne for lortet til at virke.

mortenrosager@andersen.mail.dk

Alt held !! Anden
Avatar billede madx Nybegynder
04. september 2000 - 12:42 #12
Jeg kan forstå på rosager at mit spørgsmål kan misforståes, idet jeg skal have en VPN op at køre udover den VPN som TeleDKs løsning kræver...

Det er en helt anden problematik forstår jeg...beklager! Jeg deler derfor point ml. de 2 svar med mest til rosager, der brugte sin søndag aften til vejl. pr. tlf.
Avatar billede rosager Nybegynder
04. september 2000 - 21:08 #13
Hej Henrik

Har løsningen til dit problem. Du ska instalere et opkaldskort mere: du vælger at højre klikke på andre computer -> tilføj -> kort (finder microsoft)-> vælger opkaldskort. Nu er opkaldskortet på plads og du skal bare rette tcp/ip instillingen i protokollen der hører til.

Anden, du kan maile hvis du vil have tlf bistand.

Avatar billede 5610 Nybegynder
05. september 2000 - 20:29 #14
Skal man bruge et atm25 netkort for at bruge netexpressen? og hvis ja, kender i så en der vil sælge hans kort.

Skriv chipy@mobilixnet.dk
Avatar billede rosager Nybegynder
05. september 2000 - 20:30 #15
det vil jeg

mortenrosager@andersen.mail.dk