Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 16:38 Der er 32 kommentarer

to webserver på samme dns

hejsa jeg ville Høre om det er muligt at have 2 dns domain..!
på samme DNS som vises som 2 forskellige.. lige nu viser den det samme på begge domainer

hvad kan man gøre for at jeg kan have 2 hjemmesider kørende. på samme DNS som vises som 2 forskellige
mvh Cyberlox
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2002 - 16:40 #1
Det skal du have Windows 2000 Server for! -Det tillader IIS ikke i Windows Professione. :-(

//>Rune
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 16:50 #2
ok jeg har begge..! hvor sætter jeg det op i windows 2000 server
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2002 - 16:53 #3
Højreklikker på dit Default Web Site, og inde under properties... + du skal oprette et Vituel Directory... Hvis du søger på nettet om det får du bedere svar...!

//>Rune
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 17:06 #4
på server versionen (det skal det være):

du opretter et (eller 2) websites (new web site)
når den spørger om host header skriver du dit ene domæne fx. www.domain1.dk
og gør så det samme for det andet (skriver bare dit anden domæne selvf.)

hvis du vil have det til at du uden www: (eller der er flere domæner der skal pege på samme sted)
går du ind under website properties -> web site -> klik advanced -> klik Add (på den øverste) -> skriver dit domæne uden www (eller et andet domænenavn), port er altid 80, ip adresse skal bare stå på all unasigned.
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 17:16 #5
ok..! det har jeg ordnet nu som du har beskrevet ..!
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 17:21 #6
du? (hvem :o) )

virker det også? :o)
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 17:23 #7
jeg har bare problemer med det der..! den viser ik noget.. over hovedet .. jeg har gjordt alt det der er beskrevet jeg skulle gøre.. mén det kommer ik frem her er disse 2 domainer www.clanhappy.dk www.slts.adsl.dk

ik nogen af dem vises

mvh cyberlox
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 17:38 #8
er det via din adsl forbindelse?

det virkede før ikk (var bare det samme)
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 17:44 #9
ja adsl..! jo den virkede på min egen computer via PWS.EXE

men det er jo så bare den samme Hjemmeside på begge domainer..!

kan det være pga deling af internettet via Switch der gøre at Serveren ik har adgang til at kunne uploade domainerne..!

fordi den deler jo nogen dynamiske ip adresser ud på hver computer.. men stadig den samme externe Ip

mvh Cyberlox
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 17:48 #10
tja, det er vist noget om at din router skal forwarde al port 80 trafik (web) til din servers ip (interne ip).

men, det virkede før ?

hvordan er dit netværk sat sammen
en adsl router med en ledning til til serveren der så har 2 net kort (et til router, et til switch)
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 17:54 #11
fra Router til hub/switch til Pc'er

jeg har forward port 80 til serveren..!
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:00 #12
har din server mere en en ip (internt)
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 18:03 #13
nej.. den har 1 intern ip og ikke flere..!
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 18:09 #14
Skal det Være Default web sites eller advanceret web sites der skal startes eller dem begge
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:10 #15
prøv at vælge din internet ip (der hvor der står all unasigned (under properties))

det burde dog ikke gøre nogen forskel
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:10 #16
internet skulle have været interne ip (webserverens interne ip)
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:11 #17
før var port 80 da routet til din pws komputer?
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 18:12 #18
jeg er slet ik med nu..! det vigtigeste er at få konfigureret web serveren rigtig så den deler ud til 2 domainer...! så

ordner jeg det med ip bagefter..
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:15 #19
hvis du har gjort som jeg sagde er din webserver korrekt konfigureret (har selv en server med over 20 domæner på (hosted "rigtigt"))

og det er sådan jeg plejer at gøre....
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:16 #20
problemet ligger nok i dit interne netværk.
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 18:19 #21
ja måske og måske ik..! problemet er at jeg ved ik om jeg har knofigurert web servern rigtig.. fejlen kan jo også ligge der..! ..

netværket er ordnet som det skal og virker..!
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:21 #22
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 18:23 #24
det er ordnet som det skal..!
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:26 #25
jeg mener vist også at du skal fjerne den oprindelige forwarding (som må have gået til din pws maskine)

set nat entry add 10.0.0.2 47624 <WAN-IP> 47624 tcp
det modsatte af det
(jeg ved ikke meget om nat)
set nat entry remove 10.0.0.2 47624 <WAN-IP> 47624 tcp

?
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 18:29 #26
Det er ik der fejlen er ..! fejlen ligger i konfiguration af web server..!

jeg tror ik jeg har konfigurert den rigtig på 2 domainer..
Avatar billede a1a1 Novice
14. august 2002 - 18:34 #27
prøv at fjerne de to du oprettede, derefter ændre dit default website til at have den rigtige hostheader. (for det ene domæne)
Avatar billede cyberlox Nybegynder
14. august 2002 - 18:50 #28
nu har jeg fået den til at vise noget men det er stadig den samme hjemmeside på begge domainer..!

http://clanhappy.dk den vil ik med www
Avatar billede a1a1 Novice
15. august 2002 - 14:52 #29
for at det dur med www skal du have en host header der hedder
www.clanhappy.dk

prøv at oprette et nyt website, og se om det ikke virker (med det andet domæne)
Avatar billede cyberlox Nybegynder
16. august 2002 - 16:09 #30
Når jeg Køre den på min egen virker samme Hjemmeside på begge domainer

www.clanhappy.dk
www.slts.adsl.dk

men lige så snart jeg prøver at lave 2 forskellige hjemmesider på hver sit domain via DNS vil den ik med www og + det er stadig den samme hjemmeside på begge domainer..

ved ik lige hvorfor og hvordan jeg får løst dette lille problem..

du siger Host Header..! det ville sige Default Web sites skal pege som Host header på www.clanhappy.dk og bagefter skal jeg oprette en virtuel mappe til www.slts.adsl.dk plus www.clanhappy.dk og så skulle det virke med 2 forskellige hjemmesider på de 2 domainer med samme DNS

mvh Cyberlox
Avatar billede cyberlox Nybegynder
24. august 2002 - 23:46 #31
nu har jeg da fået rodet meget med det lort.. nu kan jeg selt ik komme ind på min Hjemmeside. som sagt der er password på hvordan det er kommet ind ved jeg ikke
den ber om et brugernavn og password når man går ind på siden.. nogen der ved hvordan man får det væk. jeg aner ik hvad brugernavn og password er..

plzzz Cyberlox
Avatar billede cyberlox Nybegynder
19. januar 2003 - 12:01 #32
har selv fundet ud af det. ellers tak for hjælpen