Avatar billede spiers Nybegynder
14. august 2002 - 16:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opstarts Problem i Windows XP

Jeg skulle på et tidspunkt installere XP på en anden HDD, men da jeg fandt ud af at den faktisk gik i gang med at installere det på min egen HDD (hvor alle mine egne ting ligger), hev jeg strømstikket ud. Mit problem er, at hver gang jeg starter min computer op nu, skal man vælge mellem "Win XP setup" og "Win XP". Så skal jeg trykke på "Windows XP" hver gang, inden for 3 sekunder, ellers prøver den at installere win xp..

Nogle der kan hjælpe mig med det? Er det evt. nogle filer den har kopieret jeg skal slette?
Avatar billede tkmbh Nybegynder
14. august 2002 - 16:02 #1
Hvilket styresystem kører du med normalt?
Avatar billede spiers Nybegynder
14. august 2002 - 16:05 #2
windows XP
Avatar billede tkmbh Nybegynder
14. august 2002 - 16:06 #3
Gå ind i WinXP setup og vælg reparere windows installation.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
14. august 2002 - 16:07 #4
Jeg ville nok installere WinXP helt forfra hvis det var mig for at undgå komplikationer
Avatar billede spiers Nybegynder
14. august 2002 - 16:10 #5
System Restore?
Avatar billede tkmbh Nybegynder
14. august 2002 - 16:13 #6
Ja det må det hedde hvis det er en engelsk version du har.
Avatar billede spiers Nybegynder
14. august 2002 - 16:22 #7
Ok, problemet er løst...
Avatar billede tkmbh Nybegynder
14. august 2002 - 16:25 #8
Skide godt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. august 2002 - 16:30 #9
Højreklik Min Computer og vælg Egenskaber, Vælg fanebladet Avanceret, I "Startup and Recovery" (på engelsk) klikkes knappen Indstillinger. Her kan du vælge hvad der default skal starte (Windows XP), og der er ydermere en knap hvor du kan rette i filen c:\boot.ini, som er den det hele står i. Her kan du slette linien med "Win XP Setup".
Vent dog med at slette linien i Boot.ini, til efter du har valgt Win XP som defult styresystem og prøvet en genstart. Bare for en sikkerheds skyld.