Avatar billede lautrup Nybegynder
01. september 2000 - 14:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i pdf-fil fra adobe pagemaker

Hej!
Jeg kan pludselig ikke lave pdf-filer fra pagemaker.
Fejl:
Start Time: 1. september 2000 at 14:46
Destination: G:\\opsaetninger\\august\\julepakken\\julepakken3.pdf
Source: julepakken3.ps
%%[ Error: Helvetica not found. Font cannot be embedded. ]%%
%%[ Error: invalidfont; OffendingCommand: findfont ]%%

Stack:
/Font
/Helvetica
/_BFontUOThick
false

%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
- fonten Helvetica bruger jeg slet ikke i denne fil.
Hvad går galt - har prøvet alt!!
HASTER!
Avatar billede fætterguf Nybegynder
01. september 2000 - 14:54 #1
Det virker som om du har en \"trashed\" font. Prøv at lave et nyt dokument med en anden font end Helvetica.

Hvis du bruger Type Manager skal du huske at aktivere de fonte du bruger
Avatar billede lautrup Nybegynder
01. september 2000 - 15:13 #2
Jeg har slet ikke helvetica på min pc (så vidt jeg kan se)- det er det der undrer mig noget.
Avatar billede jonasj Nybegynder
01. september 2000 - 22:42 #3
Den skriver jo selv fejlen. Du mangler Helvetica-fonten.
I det dokument du arbejder i er Helvetica anvendt et eller andet sted (et mellemrum er nok!). Du har valgt at embedde alle anvendte fonte i PDF\'en, og det kan af gode grunde ikke lade sig gøre. Hvordan den så er \"kommet derind\" er et godt spørgsmål, når du ikke har den på din PC. Har du kanske fået dokumentet udefra?
Hvilken version af PageMaker bruger du? Jeg oplevede i sin tid mange mærkværdigheder netop omkring fonte i version 6.5. Der blev vist løst lidt op for det med version 6.52, men jeg kan dårligt huske det. Det er længe siden jeg har brugt PageMaker.
Avatar billede jonasj Nybegynder
01. september 2000 - 22:43 #4
Ups. Mit \"svar\" var vist flere spørgsmål end det var svar :-)
Avatar billede fætterguf Nybegynder
01. september 2000 - 22:44 #5
Så skal du sørge for at den ikke står som \"Normal\" font i dine PM-styles. Hvis den er defineret der tror PM at den bliver brugt selvom der ikke er tekst med fonten.

Prøv evt. at lave et helt nyt dokument og sæt et par linier tekst med en font du ved er OK
Avatar billede lautrup Nybegynder
04. september 2000 - 06:51 #6
Ja, til fætterguf kan jeg jo kun sige tak for gode svar der desværre \"bare\" er kommentarer. Jeg hældte en håndfuld helvetica fonte ind og så virkede det igen. (måske at hoppe let over problemet)
Jonasj får derfor mine point for svar(og spørgsmål), der også gav gode muligheder for at løse problemet.
tak for hjælpen til begge.
Så bliver det nok også jul i år! :-)