Avatar billede starleicht Nybegynder
01. september 2000 - 11:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Java applet starter ikke!

Jeg har problemer med en pc, hvor en java applet ikke starter - man får blot et gråt felt hvor applet skal køre, og iøvrigt ingen fejlmeddelelse.

Browseren er NS 4.75
- OG DET ER IKKE ET NS-PROBLEM! Det virker fint på andre maskiner med NS-browsere.

Er det noget m.h.t sikkerhed?
Er det i browser-indstillingerne problemet skal løses eller på selve computeren?

MVH StarLeicht
Avatar billede starleicht Nybegynder
01. september 2000 - 11:59 #1
Hmm, burde nok have været i kategorien \"Programmer : Browsere\".........
Avatar billede mwf Nybegynder
01. september 2000 - 12:00 #2
Du skal aktivere javascript i preferences.
Avatar billede starleicht Nybegynder
01. september 2000 - 12:02 #3
Er gjort!
Og det har ikke noget med JavaScript at gøre, det kører fint.
Avatar billede mwf Nybegynder
01. september 2000 - 12:03 #4
Jeg kaster håndklædet i ringen.:-)
Avatar billede stigc Nybegynder
01. september 2000 - 12:48 #5
Kan vi ikke få en URL hvor appleten ligger?
Avatar billede starleicht Nybegynder
01. september 2000 - 12:53 #6
Jo det kan I såmænd godt, men det er alle JAVA-appleter det er galt med, og altså ikke én speciel.

Her er addressen: www.gis.aaa.dk
- Klik på \"Se informationer på kort\"
Avatar billede stigc Nybegynder
01. september 2000 - 17:51 #7
Grunden til du ikke få nogen fejlmeddelese, er at du har fjerenet status baren, når du åbner java appleten. jeg prøvede at køre siden med statusbar også virkerkede den. Det kan være at appleten bruger stausbaren, og når den ikke er der, så går den ned.

Derfor må du åbne den nye side med \'statusbar=yes\'
Avatar billede starleicht Nybegynder
03. september 2000 - 14:11 #8
Hej stigc

Jeg har prøvet at åbne java-appleten med statusbaren synlig, og får stadig ingen fejlmeddelelsen, og mere væsentligt: appletten kører ikke.

Og som før nævnt har jeg prøvet flere forskellige java-appletter på samme maskine (med statusbaren synlig!) med samme resultat.

MVH StarLeicht
Avatar billede lbhansen Nybegynder
03. september 2000 - 22:42 #9
Det må være en \"bug\" i din installation. Jeg bruger ns 4.75 i linux, og har ingen problemer
Avatar billede starleicht Nybegynder
07. september 2000 - 09:12 #10
Jeg må med skam sige, at det virker fint i IE.
Men det er ikke en \"bug\" i min installation af NS, det har jeg gjort adskillige gange før. Det må være selve maskinen, der er noget galt med!!

Men problemet er uaktuelt nu, så jeg lukke spm.