Avatar billede ktolbod Nybegynder
13. august 2002 - 23:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Norton Internet Sec. spørgsm

Hej
Jeg har to cpu'er med xp som jeg har forbundet i et hjemmenetværk ved hjælp af to netværkskort i den ene cpu1, og et i den anden cpu2. Fra cpu1 kan jeg så gå på nettet igennem cpu2.
Det hele virkede fint indtil jeg indstallerede Norton Internet Security.
Jeg har været inde under Personal Firewall og Internet Zone control og sagt at cpu2's ip adr er trusted zone. Men det virker bare ikke, hvad kan der være galt?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. august 2002 - 14:32 #1
I Zone Alaram skal man sætte et sted at computeren, som deler Internet forbindelsen, er en sådan computer. Måske er der noget lignende i NIS.
Avatar billede ktolbod Nybegynder
14. august 2002 - 16:49 #2
Det er første gang at jeg har sat firewall op, så jeg er rigtig meget grøn!
Computerne kan sagtens pinge hindsanden, så jeg tror at det bare er en eller anden checkbox el. lig. jeg skal makerer! Men hvad???
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. august 2002 - 18:04 #3
Grunden til at det går galt er at der er noget "underligt" trafik, som skal til at gå igennem den computer med Internet. Men jeg har desværre ikke NIS, så jeg kan ikke lige sige hvad der skal til.

Men her er hvad jeg kunne finde på Symantec's support sider:

http://makeashorterlink.com/?O5AA23481
Avatar billede darkwulf Nybegynder
22. august 2002 - 13:14 #4
I norton Internet sec, er det nok smart nok hvis du sætter en hel ip række til at være autorized som FX 192.168.0.1 til 192.168.0.255

dette er gjort på min server og funker udmærket
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. august 2002 - 02:12 #5
Jeg har selv haft samme problem som dig, og løst det på følgende måde. Når du vil overføre filer mellem dine egne maskiner, deaktiverer du Norton Security. Derefter er der ingen problemer med at se hinanden. Jeg har valgt at slukke for modem mens jeg deaktiverede Norton og delte mine filer pga. sikkerheden.
Avatar billede strarup Nybegynder
24. august 2002 - 15:23 #6
Hej Ktolbod,

eh... funker forbindelsen ellers fint når du har slået NIS fra?

hvis den gør... så åben Norton --> vælg Options --> og derefter den til firewallen...

herefter på "advanced options" knappen nede i bunden...

her ska' du trykke på fanebladet Firewall...

her får du så mulighed for at tilføje en regel til din firewall...

den ka' du så gi' et eller andet navn, efter hva' du har lyst til...

derefter ska' du så ved de følgende ting vælge dette... -->

Action    = permit
Direction = either
Protocol  = TCP
Category  = General  (er sådan set lidt ligemeget)

så er det fanebladenes tur... :-)

Application; ska' ha' slået radiobuttonen til "Any application"...
Service; ska' ha' en prik i "Any service" begge steder...
Address; her vælger du "Host address" og udfylder navnet eller IP nummeret på den anden computer...
Logging; la'her vær med at vælge noget her ...

når du har udfyldt alt dette trykker du på OK, og gør det samme ved den anden computer...

så sku' dit problem være løst, og du ka' nu sikkert og beskyttet surfe rundt samt bruge dit netværk, med firewallen sat til... :-)

mvh.

Strarup
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. august 2002 - 22:21 #7
Du må lukke spørgsmålet, hvis du kan bruge et af svarene
Avatar billede strarup Nybegynder
04. september 2002 - 10:56 #8
Hej Ktolbod,

har du fået det til at funke eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup