Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 18:55 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Spil Fryser Under Win XP

HeySan!

Efter et kort stykke tid, fryser spillet...
Faktisk alle spil jeg har prøvet under WinXp, undtagen Mohaa:)
Jeg har opdateret alt hvad jeg kunne komme i tanke om... Bios,grafik og nvidas 4in1.
Det er heller ikke et varmeproblem, det er jeg sikker på.

Nogle ideèr?
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
13. august 2002 - 18:58 #1
Har du opdateret DirectX og med XP-serticiserede windows-drivere. det er en god start. også opdateret op windowsupdate.com .

basic.smurf
Avatar billede resten Nybegynder
13. august 2002 - 19:09 #2
Hvor varm er din cpu ?
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:11 #3
DirectX og WinUpdate er 100% opdateret, ved ikke hvor jeg skal finde Xp certificerede driver ...??køre bare med nvidas nyeste detonator driver (30.82)
Faktisk begyndte "fryseproblemet", kort efter jeg fik mit nye grafikkort:
Daytona, gforce4Ti4200.Jeg har prøvet flere forskellige drivere...Uden held.
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:14 #4
Den ligger på 60-80 grader...
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:15 #5
Specs:
Athlon Thunderbird 1.2MHZ
256 Ram
Asus Kt7A
SBL Value
Gforce 4Ti4200
WinDows XP Pro
Avatar billede resten Nybegynder
13. august 2002 - 19:16 #6
Det er også for meget 80 grader.
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:19 #7
Her i sommervarmen, har jeg strippet comp. for "siderne", så den er helt åben... Så da jeg spillede kom temp. ikke over 70grader, det er vel ikke for meget for en athlon.!?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 19:24 #8
70C er for meget, og maskinen vil 90% af tiden, automatisk lukke, hvis den kommer derop og derover, så det er nok derfor.

Derudover, hvor varmt bliver dit skærmkort så?
Avatar billede resten Nybegynder
13. august 2002 - 19:26 #9
Og der er kun når du har spillet i et stykke tid den fryser ikke ?
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:27 #10
Jeg tror stadig ikke det er varmen der er problemet, før jeg fik mit nye grafikkort kørte det perfekt.Varmen var den samme, hvis ikke varmere...

Hvordan måler man varmen på skærmkort?
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:28 #11
Jo, efter ca 30 sek-1 min, så fryser den !
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 19:29 #12
Det står i programmet SiSoft Sandra.

Jeg tror såmænd godt, at det kan være pga. CPUen, fordi, at hvis CPUen bliver varmere, pga. luften er så meget varmere, så bliver der altså stadig varmere, selv om du har kabinetsiderne af.

Altså, de store nye skærmkort, producerer en DEL varme, som bliver flyttet direkte ud i kabinet, så det undrer mig ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 19:29 #13
Det kan godt passe med 30-60 sek., for CPU/skærmkorts temp. stiger lynhurtigt, så snart den afvikler 3D!
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:30 #14
Ok, jeg prøver SiSoft..
Avatar billede resten Nybegynder
13. august 2002 - 19:31 #15
Ellers prøv dette at gå ind i din bios og lav en load set defoults eller load optimized defoults.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 19:31 #16
Defaults.. :D
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:33 #17
k, jeg prøver begge...
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:42 #18
SiSoft Sandra: CPU temp 39,9C/103,8F...
Vil det sige Cpu kun er 39 grader varm, eller læser jeg det forkert!?

Lige en anden ting, kan det værer noget med IRQ konflikter, hvor er det man ser om der er nogen konflikter !?

Prøver BIOS Defaults nu !
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 19:48 #19
Hvis den kun er 40C varm, så er det helt fint. Faktisk rigtigt godt, for en Athlon CPU. Min 1600+ XP ligger på 50C idle med en Silent Storm, i et stort ChiefTec kabinet, med 2 80x80mm blæsere.

Prøv, at se under Video Information, og se hvor varmt dit kort er.
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:57 #20
Den siger både i Bios og Via Hardware Monitor: 71 Grader lige nu...
Kan ikke finde temp for grafikkort!

Men der står under Video Adapter: VGA kompatible:NO !??
Avatar billede noctu Nybegynder
13. august 2002 - 19:59 #21
Og der er 6 forskellige enheder der bruger IRQ 5, kunne det være et problem?
Avatar billede raggie Nybegynder
14. august 2002 - 21:25 #22
Hvis du kører NTFS, kan dette måske være problemet. Jeg har selv oplevet at ALT fryser totalt, og det begynder altid, når jeg har været på Win. Update, for at hente nogle opdateringer. Jeg har altid gået tilbage til FAT32-partitionen. Bruger selv VIA-lydchip. Jeg er næsten 100% sikker på, at det er problemet, det er det for mig. Måske også for dig?
Avatar billede noctu Nybegynder
14. august 2002 - 21:53 #23
Jeg har faktisk 1 partion der er NTFS, hvordan kan jeg lave den om til FAT32 ?
Avatar billede noctu Nybegynder
14. august 2002 - 21:55 #24
Kan det gøres fra WinDows?
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
15. august 2002 - 16:20 #25
har du prøvet at gå ind i loggen (højre klik på denne computer og administrer og ind i logbog - system/program)
Muligvis kan du finde om fejlen stammer fra en driver eller et program/spil. hvis ikke der står noget er det nok hardware'en der er noget i vejen med. kan du ikke finde et tweak-program til kortet der kan "under-clocke" mit grafik-kort så der ikke udskilles så meget varme..

B.S
Avatar billede noctu Nybegynder
16. august 2002 - 18:38 #26
Efter at ha` indtalleret 2 extra kølere kører det perfekt.Nu er temp nede på 65 grader når jeg spiller,før kom den op på 85grader.
Så det VAR altså varmen...

Cracias,