Avatar billede barcoda Nybegynder
13. august 2002 - 17:03 Der er 24 kommentarer

Webhotel, men hvor?

Hej Eksperter

Jeg er udvikler på en webside som udkommer her til efteråret men vi skal bruge et hosting firma som har server plads og kapasitet til at trække selve siden.

Jeg ved ikke hvilke udbydere der er bedst eller hvem der er mest stabil.

Jeg har foreslået direktionen at de skulle leje en server i en server camp i stedet men det vil de ikke da det er planlagt at den skal hostes som et webhotel og skal vedligeholdes / passes af dem som ejer hosting firmaet.

Siden skal bruge følgende for at virke...

MySQL
PHP
SSL

samt nogle teknologier som vi selv har udviklet specielt til selve siden.

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg har 2 uger til at finde en god host.

-BarCoda
Avatar billede colg Nybegynder
13. august 2002 - 17:04 #1
www.cliche.dk ved ik lige med SSL men du kan vel kontakte dem? har hørt at de har god service :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2002 - 17:05 #2
Jeg bruger selv scannet og er meget tilfredse med dem, ved ikke om de er specielt gode til linux ting.

jeg har også gode erfaringer med struernet

www.scannet.dk
www.struernet.dk
Avatar billede hien Nybegynder
13. august 2002 - 17:06 #3
Prøv www.wannafind.dk ... er ikke sikker med SSL'en men kontakt dem og spørg! De er MEGET stabile... kender flere der er hostet hos dem... helt klart en god mulighed :)
Avatar billede nejmann Nybegynder
13. august 2002 - 17:06 #4
www.wannafind.dk har jeg også kun gode ting at sige om!
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2002 - 17:07 #5
Mht cliche.dk, så har de ingen service, prøv at søge på cliche her på eksperten, så skal du bare se
Avatar billede giang Nybegynder
13. august 2002 - 17:08 #6
www.webhostpriser.dk kan du søge efter både webhoteller og servere ud fra kriterier som pris, plads, trafik og understøttelse af diverse teknologier. Så skulle du nemt kunne finde en løsning, som opfylder dine behov.
Avatar billede sthen Nybegynder
13. august 2002 - 17:08 #7
www.dht.dk
Er heller ikke lige klar over det med SSL.
Vi bruger dem, og deres service har ALTID levet op til vores forventning.
Er altid til at få fat på telefonisk inden for kontortiden.

PS Jeg hører nu ikke altid det bedste om cliche.dk - tværtimod.
Prøv at søge her på eksperten på cliche og se selv
13. august 2002 - 17:09 #8
Jeg vil heller ikke anbefale Cliche, hvis siden er af en størrer kaliber...
Avatar billede barcoda Nybegynder
13. august 2002 - 17:14 #9
Siden køre i øjeblikket på en maskine her på kontoret og det er en P4, 1,4 Ghz. og den er godt belastet selvom der sidder 1 gb ram i.

Jeg kan fortælle så meget om siden at det er en side for kunder som køber guld og sølv smykker med diamanter på som så selv kan designe deres smykke online på nettet og så bestille det i stedet for at få tilsendt et katalog hver eneste uge.

Siden er en international side som kommer til at blive brugt af 400 - 600 forretninger + en del kunder.

Selve siden fylder 1.6 Gb lige nu og er ikke færdig udviklet.

Det er kun selve siden som skal hostes. Selve generatoren til at designe selve smykket bliver hostet et andet sted.

Så et er en tung sag og køre.
Avatar billede thomasdb Nybegynder
13. august 2002 - 17:43 #10
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
13. august 2002 - 17:44 #11
Kunne du ikke komme med den reele størrelse af hvad det kommer til at fylde.
Sådan som det lyder, så er 1.6 GB meget til en hjemmeside. Så man kunne evt overveje om man skulle finde tage serverhousing, som du selv foreslår.

Jeg kan fortælle at UCON - United Connection, tilbyder Serverhousing. Det starter fra 8500,- pr. år. Det er for en 512 KB linie. Men kan fåes på 1-2-4 MB og koster hhv. 125000-18500-27500 kr. pr. år.
De er meget stabile.
Avatar billede colg Nybegynder
13. august 2002 - 18:27 #12
og meget dyre!
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
13. august 2002 - 18:38 #13
Ja, men har man 1 Mbit er det ca. 1000 kr. per mdr. + serveren man skal komme med
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
13. august 2002 - 18:50 #14
http://www.ng2servers.com

De har også noget fint at tilbyde, Jeg tror faktisk det er her i skulle finde noget
Avatar billede cre8 Nybegynder
13. august 2002 - 18:55 #15
Dht.dk skal du ikke vælge deres service er bare dårlig det tog mig 150 dage at opsige mit webhotel hos dem
Avatar billede proboss Nybegynder
13. august 2002 - 20:02 #16
prøv www.secnet.dk kanon udbyder og jeg ved at de har nogel store sites allerede
Avatar billede barcoda Nybegynder
14. august 2002 - 08:11 #17
Siden kommer til at fylde omkring 2 gb, max 2,5 gb i følge vores ene programmør.

Traffik vil komme til at ligge på 200 - 400 gb alt efter hvor mange kunder / forretninger der besøger den.

de 200 - 400 Gb er de første måneder, vi regner med at traffikken vil komme til at ligge jævnt imellem 500 og 1000 Gb når først kunderne / forretningerne har været på kursus i at bruge systemet.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. august 2002 - 11:42 #18
http://www.webhot.dk/?ac=dedicated&s=dedi

Jeg tror ikke der er nogle host der kan levere et "alm." hotel der kan klare de krav. Så i blir nok nød til at leje en hel server, som kun arbejder med Jeres. Det vil også blive billigere.
Se ovenstående link.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. august 2002 - 11:44 #19
Eller i skal købe Jeres egen server og stille den op hos en udbyder, og lave en aftale med at de vedligeholder den.
Avatar billede digitalmann Nybegynder
14. august 2002 - 16:05 #21
www.edf.dk
har kun gode erfaringer, bruger dem selv men til en mindre side (250mb) men de skulle kunne det hele.
www.wannafind.dk er også et godt alternativ
www.azero.dk skulle også være gode, men jeg har dog hørt lidt om servernedbrud, og ustabil mailserver.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. august 2002 - 16:52 #22
http://ucon.dk/s_housing.asp

Løsning 1 (serverleasing):

Ubegrænset Domæner/Webhoteller
Pentium III 700 Mhz (eller højere) server
IBM SCSI disk 9.1 GB.
128 Mb Ram (133 Mhz).
Windows NT Server 4.0.
ASP understøttelse.
Frontpage 98/2000 Server Extension.
Database adgang via ODBC.
Information Server 4.0 (IIS 4.0).
5 GB trafik (pr. md.).

Pris pr. måned kr. 2.250,-
Oprettelse kr. 5.000,-
Avatar billede dm_mx Nybegynder
29. august 2002 - 09:17 #23
www.webhosting.dk kan jeg klart anbefale.

Stærkt og varieret produktkatalog, rimelieg priser (har lige lanceret prisfald), stabile servere, effektiv support og hurtig forbindelse.
Avatar billede dm_mx Nybegynder
13. september 2002 - 08:41 #24
barcoda - har du ikke modtaget oplysninger nok til at lukke dit spørgsmål.