Avatar billede ado.dk Nybegynder
13. august 2002 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

XP installation på ny pc.

Jeg har lige fået ny computer og er så ved at prøve at instalere et styreprogram (winXP), men efter at jeg har oprettet et midlertidligt drev (Cd-room-drev) fra min gamle win98se startdiskette,  og går ind under cd-room-drevet (D:) ved jeg ikke helt hvad jeg skal skrive...
(I win98se kunne man bare skive "Install")
Avatar billede scb Praktikant
13. august 2002 - 16:32 #1
Du skal bare lade din PC boote fra win XP cd'en.
Det er muligt at du skal ind i din bios og sætte boot fra cd som aktiv.
-SCB
Avatar billede apophisda Nybegynder
13. august 2002 - 16:32 #2
Kan du ikke bare boote fra den???
Avatar billede stinky Nybegynder
13. august 2002 - 16:36 #3
du skal finde mappen der hedder i386, og køre filen winnt.exe
Avatar billede resten Nybegynder
13. august 2002 - 16:46 #4
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny indstalation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2002 - 16:57 #5
Hvis du ikke vil til at boote på 6 disketter for at installere winxp, så kan du nøjes med denne: http://www.drd.dyndns.org/softlib/bootdisks/wxpboot.exe

Når du har bootet på får du anvisning i hvad du gør - det er ret simpelt ;)
Avatar billede resten Nybegynder
21. september 2002 - 12:43 #6
:-)