Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 15:29 Der er 43 kommentarer og
3 løsninger

Gode film?

Jeg leder efter en speciel slags film, hvor man ikke rigtigt fatter noget før de sidste 5-10min, ligesom f.eks fight club, jeg kan faktisk ikke kkomme på flerer lige nu :/
men ikke gyser (som næsten altid er sådan aligevel) eller drama og sådan noget, skal være en eller anden form for action film.
5 point for vær film
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. august 2002 - 15:31 #1
The Matrix
Avatar billede paaskeland Nybegynder
13. august 2002 - 15:32 #2
Swordfish er faktisk helt god.
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 15:32 #3
Lock Stock & Two Smoking Barrels
Snatch
Usual Suspects
Boondock Saints
The Game
The talented mr. Ripley
Memento
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 15:33 #4
tænkte jeg også på, men jeg synes ikke den er bygget sådan op, man får hele tiden information omkring "the matrix" og efter ca halvdelen af filmen ved man hvad det er
Avatar billede Chewie Novice
13. august 2002 - 15:33 #5
Memento
Avatar billede Chewie Novice
13. august 2002 - 15:34 #6
ARhh .... jeg er for langsom :o)
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 15:34 #7
de SKAL være byget op på den måde, og detved jeg da Snatch og Swordfish ikke er
Avatar billede sthen Nybegynder
13. august 2002 - 15:34 #8
The 6th element
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 15:35 #9
heder den ikke the 5th element?
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 15:35 #10
Usual Suspects, Usual Suspects, Usual Suspects, og Memento.... :)
Avatar billede keysersoze Guru
13. august 2002 - 15:41 #11
american psycko
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
13. august 2002 - 15:42 #12
Undksyld mig... men hvorfor ??
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 15:42 #13
hvorfor hvad?
Avatar billede dyre Nybegynder
13. august 2002 - 15:43 #14
pulp fiction
Avatar billede staz Nybegynder
13. august 2002 - 15:48 #15
Resivor Dogs... Du kan sådan set bare tage alle de klassikere som film kretikerne ser som mester værker. Der skulle gerne være en del.

Indstukturen af Pulp Fiction og Resivor Dogs, Quintin Taratino (svært at stave til), startede jo med at lave den slags film hvor man møder en række forskellige historier som så smelter sammen med et og danner en hel film. Blandt hans skulle du også gerne finde nogle. Men de 2 jeg nævner er det bedste...
Avatar billede staz Nybegynder
13. august 2002 - 15:50 #16
Men jeg tror desværre ikke at du kan finde film som tager sådan en brat drejning som Fight Club... Det skulle da lige være "Den sjette Sans", hvor Bruse Willis opdager han egentligt er død til sidst. Damn den er spooky første gang man ser den...
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 15:56 #17
lad mig se..
jeg har
memento
usual suspects
den sjette sans
...
hvorfor?? jeg skal lave en opgave om fight club og så tænkte jeg at jeg kunne skrive om andre film som var bygget op på samme måde
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 16:00 #18
Hvad med "The Game" ? Den slutter absolut ikke som man regner med...
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 16:09 #19
hmmm hvordan?
sådan at en anden dør i stedet for den man troede eller bliverh ele filmen vent op og ned?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2002 - 16:25 #20
alalalala> at skrive hvad den ender med er jo ikke for smart - men kan sige at det ABSOLUT ikke er hvad man regner med ;)
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 16:28 #21
hehe nej men man kan jo godt sige hvor stor overraskelsen er :)
nå så tager heg den med også
..
memento
usual suspects
den sjette sans
the game
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2002 - 16:30 #22
Vil sige overraskelsen er meget stor ;)
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. august 2002 - 16:40 #23
*bande over ikke have the game på dvd, og ingen video til VHS mere :\*
Avatar billede rs2000 Nybegynder
13. august 2002 - 17:21 #24
"Sphere" ("Kuglen" på dansk)med bla.Dustin Hoffman,Sharon Stone og Samuel L.Jackson)
"Generalens Datter" m.Travolta
"From Dusk Till Dawn" (Tarantino)Der bliver det hele ihvertfald vendt op og ned.
"I Kina Spiser De Hunde"
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. august 2002 - 17:22 #25
twelve monkeys
Avatar billede geek Nybegynder
13. august 2002 - 17:51 #26
staz > Så skulle du ta at se "the others" !!

Liste af den slags film (som ikke er nævnt tidligere)
The others  -> STOR overraskelse
Unbreakable  -> Overraskende
Donnie Darko -> Er en rimelig stor overraskelse, men kan ikke sige præcis hvor stor, da jeg stadig ikke forstår filmen til fulde, Men MEGG FED film.

Geek
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 18:05 #27
Ubreakable? okay den ER overraskende, men den er også pisse kedlig :)
hvad er det Donnie Darko handler om?
har aldrig hørt om den
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 18:07 #28
Donnie Darko:
Plot Outline: Highschooler Donnie is plagued by visions of a giant evil rabbit who orders him to commit acts of violence and predicts the impending end of the world.

fra http://us.imdb.com/Title?0246578

Den er overraskende, men er vist ikke lige det du søger efter (actionfilm)
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 18:10 #29
det behøver ikke være en action film, det skal bare ikke være en gyser ellert et drama, da de er ret kedlige :)
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 18:11 #30
Genren: Fantasy / Mystery / Drama / Romance / Sci-Fi
Den er ret skummel, og ja, slutningen er overraskende, men det er sådan en film man ska se flere gange før alle brikker falder på plads.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. august 2002 - 18:16 #31
Håndlangerne....
The game
Resovior dogs
Pulp Fiction vel...
Minority report skulle vist være sådan...
ka ik komme på fler lige nu :D
Avatar billede f-l-j Nybegynder
13. august 2002 - 18:31 #32
master nemo->Håndlangerne og resovior Dogs er den samme film 8-)
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. august 2002 - 18:34 #33
Tænkte også på Minority Report, men den kan jeg ikke lege på dvd, hehe
Nå jeg smutter ned i blockbuster nu og ser hvad der er, dem jeg lejer får points
Avatar billede staz Nybegynder
14. august 2002 - 08:14 #34
Dem han lejer får point... det vil sige vores svar er ligegydige, men blokbusters udvalg bestemmer :D
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 08:16 #35
Mulholland Drive er mærkelig, og du får ikke en forklaring på noget som helst. Men hvad, det er jo også David Lynch :)
Avatar billede creeker Nybegynder
14. august 2002 - 12:40 #36
Jeepers Creeprs
The 13th ghost
A clockwork orange
the animal
Resident evil
The one
Avatar billede alalalalala Nybegynder
14. august 2002 - 16:17 #37
jeg fik lånt..
memento
donnie darko
the usual suspects..
har lige set memento .. damn den er underlig, jeg fatter ikke noget overhovedet .. haha
Avatar billede diva Nybegynder
14. august 2002 - 21:14 #38
Hvad med Monsters inc.? *G*
Avatar billede alalalalala Nybegynder
16. august 2002 - 18:38 #39
så, dem som sagde film jeg mener jeg kan bruge får points
Avatar billede loonz Nybegynder
16. august 2002 - 19:11 #40
thnx for points :)
Avatar billede geek Nybegynder
18. august 2002 - 00:32 #41
Takker...
hehe hvis du ikke forstår memento så glæd dig til donnie darko... :)
Avatar billede loonz Nybegynder
18. august 2002 - 00:37 #42
geek> jeg grubler stadig over den skide kanin... :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. august 2002 - 00:55 #43
Jeg har lige set én af de bedste film til dato. Jean-Pierre Jeunot's Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (Den fabelagtige Amélie). Ikke ligefrem aktion - men én af den slags film jeg vil huske meget længe.

Jeunot har det i det hele taget med at være forudsigelig. Delicatessen var absolut også en suveræn film.
Avatar billede staz Nybegynder
19. august 2002 - 08:17 #44
Nanoq >> Synes du ikke den bliver for langtrukken?e
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. august 2002 - 11:37 #45
staz, overhovedet ikke :)
Avatar billede staz Nybegynder
19. august 2002 - 13:13 #46
Hmm... det må bare være mig så :P