Avatar billede byrgesen Nybegynder
08. juli 1999 - 10:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ISDN2 opsætning

Davser
Jeg har rodet mig ud i et eller andet??
Jeg har lovet at installere internet hos en bekendt, og vedkommende har købt Opasia pakken med ISDN2.
Hvordan gøres dette egentligt - jeg har ikke prøvet at rode med ISDN før?
Byrgesen
Avatar billede webboy Nybegynder
08. juli 1999 - 10:50 #1
Det er faktisk meget enkelt, hvilket modem har han fået med hvis det er Eicon Diva er opsætningen fuldstændig den samme som et alm. modem blot med en anden hastighed.
Opsætning af numre kommer helt af sig selv. Hvis du skriver din email adresse skal jeg sende den nyeste driver til dig.

webboy
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. juli 1999 - 10:58 #2
Selv NT-boksen er ret nem at installere....

Joker
Avatar billede stcl Nybegynder
08. juli 1999 - 11:00 #3
Er det opsætninger af modemet eller installation af ISDN du har problemer med
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 12:46 #4
er det med eller uden tekniker at i laver det?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
08. juli 1999 - 12:50 #5
Det er garanteret et "gør det selv" TeleDanmark tilbud.......!!! eller hvad.

Hvis du vil have råd om hvordan nemmeste kabelføring....så sig til.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. juli 1999 - 13:15 #6
Hvis det er en "gør-det-selv" pakke vil jeg gøre følgende følgende:
1) Fra hovedtelefonstik, trækker du et telefonkabel op til den medfølgende NT-boks..Faktisk er det den anden vej rundt, dvs. fra NT-boks og til telefonstik, idet telefon kablet sidder på denne boks..
2) fra NT-boksen trækker du et ISDN telefonkabel (læg mærke til at stikket på dette kabel er en anelse bredere end på et aldmindeligt telefonstik...), op til din ISDN-indgang på din ISDN adapter/router.
3) Fra denne ISDN-adapter(modem) trækker du et serielt kabel der går fra ISDN-modem (25-benet hunstik mener jeg...) og hen til een af maskinens COM-porte..
4) Hvis den du skal installere hos ikke har specielle ISDN-telefoner, gør du det at du trækker et almindeligt telefonkabel, fra et af de to analoge porte der sidder bag på ISDN-modemet og ned til et nyt telefinstik(dåse), som du placerer eet eller andet sted ved siden af dit hovedtelefonstik. Når dette er gjort kan du sætte de eksisterende analoge telefoner ind i det stik du lige har sat op....Husk på at en sådanne ISDN adapter kun kan trække ca. 2 - 3 analog telefoner...

Hvis du derefter skal teste din ISDN linie kan du gøre (ud over at ringe aldmindeligt op til telefonen selvfølgelig) det at du hiver telefon stikket fra NT-boksen ud af hoved telefon stikket. Når du nu ringer op på dette nummer, vil den tone du hører, lyde som om man har trykket et ikke eksisterende telefon nummer..

Joker
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juli 1999 - 14:13 #7
Der følger en grundig vejledning med i pakken så det burde ikke give problemmer
Avatar billede byrgesen Nybegynder
08. juli 1999 - 15:46 #8
Tak Joker.....udførligt svar - andre løsninger modtages med kyshånd på Steen.Byrgesen@bigfoot.com
Jepper.....det er en TDK gør-det-selv-løsning, jeg har endnu ikke set på det, men det er den løsning der koster en tusse for tiden!
B
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
08. juli 1999 - 20:06 #9
...have fun.

Jeg sidder selv med en sådan løsning. Jeg kan kun sige.....hold kæft hvor det kører - men pas på bundlingen. Det koster jo dobbelt takst.....så lad dig ikke friste over evne  :o)

Bortset fra det, så er ekstremt nemt at knalde op...og som sagt:
hvis du vil have hjælp til at gennemskue den nemmeste kabelføring så læg en note.

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juli 1999 - 22:02 #10
Ja det er meget nemere end det ser ud til, tog under en time at lave (-de to uger der gik til at tele DK konverterede linjen)
Avatar billede webboy Nybegynder
08. juli 1999 - 22:55 #11
Har i iøvrigt set de nye Eicin Diva Lan modem, der er sgu 4 twisted pair stik bagi.
man kan koble 4 PC'ere direkte rø... af den. samtidig virker den som hub.
SUVERÆN.

Webboy
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 23:00 #12
følger de med en TeleDK pakke?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juli 1999 - 23:19 #13
Nej men kan købs ved TeleDK
Avatar billede byrgesen Nybegynder
09. juli 1999 - 00:37 #14
Jo tak bbe1379.....al hjælp er guld værd.

På forhånd tak!

B