Avatar billede neverelse Nybegynder
13. august 2002 - 09:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mit puter fryser..

Problemet:

Jeg har købt Soundblaster live 5,1 lydkort. Før havde jeg onboard lydkort. Da jeg skulle installere det nye lydkort slettede jeg det gamle onbord i enhedsinstillinger og disabled onboard-sound i bios så den ikke ville finde den igen. Jeg satte det nye lydkort i. Da jeg startede fandt den det gamle igen. Jeg disabled onboard lydkortet i enhedshåndtering og aktiverede soundblaster istedet.

Det virker kanont. MEN den fryser pludselig. Har prøet at skifte om. Så sker der intet. Det er kun når stikkene og soundblaster er aktiveret det går galt. Især når jeg er på nettet. Der er ingen konflikter såvidt jeg kan se.

Nogle der kan hjælpe mig.

os - ME

Der er 100 points pga af vigtigheden og det lange spg. :)
Avatar billede ladyhawke Novice
13. august 2002 - 09:32 #1
Har du tjekket om der er en jumper på bundkortet der skal disables mht. lyden?
Avatar billede neverelse Nybegynder
13. august 2002 - 09:36 #2
Nej aner ikke hvor den skulle sidde... Men kan det være derfor
Avatar billede dmdisco Nybegynder
13. august 2002 - 09:43 #3
har du kigget i bios'en om du kan disable onboard lyd
Avatar billede neverelse Nybegynder
13. august 2002 - 09:45 #4
Jeps har disabled onboard lyd i bios men så snart jeg starter for min pc´er kommer den frem med har fundet nyt hardware bla bla... og så finder den mit onboard....

Jeg kan så godt bruge SB men den fryser efter 5 min... :(
Avatar billede ladyhawke Novice
13. august 2002 - 09:46 #5
dmdisco>> ja det har han prøvet (læs øverst i spørgsmålet)

Jeg ved ikke om det kan være derfor, men prøv at kigge i manualen til bundkortet og se om der står noget om det i forbindelse med onboard lyd...

Det tyder jo på en kommunikations konflikt mellem de to lydkort...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
13. august 2002 - 09:47 #6
i min puter er der 2 steder man skal disable lydkortet i bios
hvad er det for et mb du har
Avatar billede neverelse Nybegynder
13. august 2002 - 10:05 #7
hvad hedder de to steder præcis i bios hvor du disabler <<< dmdisco
Avatar billede neverelse Nybegynder
13. august 2002 - 10:06 #8
MB -> ECS K7S5A bundkort ATX- 200/266 FSB ATX
Avatar billede dmdisco Nybegynder
13. august 2002 - 10:14 #9
jeg sidder på jobbet så det er lidt svært at se, men det første står der bare onboard sound og den anden er inde der hvor man kan ændre irq m.m. til kortet og der er en under AC97 man sætter til disable.

hvis jeg ikke har begge sat til disable kører det ikke som det skal
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. august 2002 - 18:48 #10
Jeg kunne fint køre med to lydkort på min gamle computer... Var det ikke en mulighed at installere det andet, deaktivere det under Enhedshåndtering og så installere det andet! :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. august 2002 - 18:49 #11
Det første "andet" = "ene" / "onboard"
Avatar billede neverelse Nybegynder
02. september 2002 - 09:12 #12
Det har jeg gjort læs mit spg.....hmmmmm

Ser ikke ud til at jeg får det løst..
Avatar billede neverelse Nybegynder
02. september 2002 - 09:12 #13
:(