Avatar billede x-it Nybegynder
13. august 2002 - 08:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows ME vil ikke skrive Æ,Ø,Å

Jeg har en Win ME der ikke kan skrive ÆØÅ i dos-promten???? hvad kan jeg gøre...Computeren står til dansk tastatur:-) og kan godt skrive æøå i word men ikke i dos-promten????
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. august 2002 - 08:18 #1
Prøv at skrive "keyb dk" uden "" i et dos vindue.
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2002 - 08:20 #2
Kontrolpanel-tastatur-højreklik-sprog, det skal være sat til dansk.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
13. august 2002 - 08:23 #3
skriver du command eller cmd for at komme ind i dos-promten? Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft et lignende problem, og jeg fandt ud af at når jeg brugte min computer med 2000 og XP, så skulle jeg skrive cmd for at det virkede ordenligt, men når jeg brugte computeren med ME, så skulle jeg skrive command.

Jeg ved ikke om det er det samme problem, men du kan jo prøve at tjekke det.
Avatar billede x-it Nybegynder
13. august 2002 - 08:39 #4
Mit tasta tur står til dansk:-) når jeg skriver keyb dk skriver den forkert kommando eller fil navn. jeg skriver ikke noget for at komme i dos promt....jeg dobbelt klikker på den:-)
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
13. august 2002 - 08:42 #5
øøhh prøv at gå ind i 'kør' under start-menuen. Skriv 'command' i feltet, så kommer du ind i dos-promt. Se om du kan skrive æ, ø og å derefter
Avatar billede x-it Nybegynder
13. august 2002 - 08:49 #6
Well selv om jeg skriver command kan jeg ikke skrive æ ø å?? det er lidt mærkeligt
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2002 - 08:55 #7
Har du et andet sprog installeret f.eks kinesisk-japansk eller lign, kan det være det. Gå i tilføj/fjern programmer og se på listen.
Avatar billede x-it Nybegynder
13. august 2002 - 09:07 #8
Nej den står dansk men bruger amerikansk?
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2002 - 10:40 #9
Prøv under tastaturegenskaber og slet den gamle profil og opret en ny dansk.
Avatar billede x-it Nybegynder
13. august 2002 - 10:57 #10
det har jeg prøvet det hjælper ikke???
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2002 - 11:24 #11
Er det noget, der har været altid?
Avatar billede x-it Nybegynder
13. august 2002 - 11:46 #12
det tror jeg?
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2002 - 12:04 #13
Har du en startdiskette og ME-skiven, så boot op på startdisken og vælg reparer eller install, og installer ME igen, det ændrer ikke noget på dit system.
Avatar billede x-it Nybegynder
13. august 2002 - 13:12 #14
ok det prøver jeg lige
Avatar billede peet-49 Novice
14. august 2002 - 08:39 #15
Takker.