Avatar billede ratzai Nybegynder
31. august 2000 - 19:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ejay

Hvordan kan man lave Ejay filer om til Wav eller mp3 så man kan brænde dem på cd og høre dem i anlægget.
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. august 2000 - 19:44 #1
Det kan du gøre i Ejay ved at ekportere *.mix filen til Wav.
Brænderprogrammet laver selv wave-filerne om til cd-audio. :-)
Avatar billede ratzai Nybegynder
31. august 2000 - 20:00 #2
mener du at når man har lavet sit musik så gemmer man den og vælger filtypen som wav
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. august 2000 - 20:38 #3
Njaeh, Du gemmer først i Ejay`s format som hedder mix. (Såvidt jeg lige husker)
Så kan du jo stadig rette i det.
Når du så åbner en mix fil, så kan du senere gemme den som wave. Jeg mener det er i eksporter mix.
Avatar billede grande Nybegynder
31. august 2000 - 21:10 #4
Ejay er for tyndt et program. Det er tidspilde at bruge, da det hele næsten er forudbestemt til at lyde som tecno. køb en tecno cd istedet. Det er aligevel ikke dig selv der laver et nummer i Ejay.
Med ejay kommer du sgu for nemt til det.
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. august 2000 - 22:36 #5
Et sted skal man jo begynde,desuden kan jeg da oplyse at eks Cubase også kan bruge samples som suplement.
Avatar billede grande Nybegynder
02. september 2000 - 14:34 #6
man kan sige at der skal startes et sted, men ejay er det forkerte sted. Det er nemlig ikke noget musikprogram men en platform der via få oplysninger selv producerer et nummer.
kurtj> jeg ved ikke om du mener at ejay og cubase køre ens eller hvad mener du (jeg snakker ikke om samples) men hvor er din sammenligning
Avatar billede kurtj Nybegynder
02. september 2000 - 16:48 #7
Nej,hov hov grande.
Ejay producere ikke selv noget med få oplysninger. Disse samples eller loops skal sammensættes til brugeren er tilfreds.(Det kan godt være et større arbejde,for der er mange.)En helt fin måde hvis man ikke kan hverken noder eller spille på et instrument.Det kan give en blod på tanden til at lære noget mere.

Jeg mente at selv et proff program som Cubase har taget ideen med samples til sig. Så jeg snakker om brug af samples.
Avatar billede grande Nybegynder
03. september 2000 - 21:56 #8
hov, hov kurtj.
prøv at vælge et random inst.(sample)
start fra venstre og træk mod højre. gentag dette 10 gange og vups, du har et fedt \"hjemmelavet\" tecnomix. Du kan nu fortælle dine venner at du er tecnohaj, og fyre \"dine\" kreationer af over anlægget.
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. september 2000 - 22:04 #9
Nå, ja ja.
Det har jeg sq aldrig brugt. Og jo hvis man gør det sådan er der ingen ide i det. SÅ DET LADER MAN BARE VÆRE MED.*GG*
Avatar billede grande Nybegynder
03. september 2000 - 22:16 #10
Det har vi nu aftalt *HR*

Avatar billede eidolon Nybegynder
04. september 2000 - 09:48 #11
ermm... nu er eJay jo heller ikke liiige verdens bedste program. ærligt talt er det noget skrammel.
jeg vil anbefale Buzz (www.buzz2.com) eller FruityLoops Pro - de hæmmer ikke kreativiteten så meget.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
06. januar 2001 - 20:38 #12
Hej >Ratzai. Det kommer an på hvilket E-Jay program du har. Jeg har E-Jay SE. Der trykker du på Expoter og gemmer filen som *.Waw fil. MVH 44fire44
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
06. januar 2001 - 20:41 #13
P.S: du kan ogsp gemme filen som mp3-fil altså Ekspoter - f.x. (Hansoggrethe).mp3 håber du kan bruge det her.