Avatar billede sway Nybegynder
12. august 2002 - 16:22 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Fejl på Asus A7V-133

Hej jeg har et stort problem med mit bundkort...
når jeg starter op laver den en bip lyd og slukker efter 3 sek. når jeg tager rammene ud og starter op kommer med fejl bippene til ram... nogen der ved hva der kan være galt...
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2002 - 16:28 #1
Tjek om dit grafikkort er trykket helt i bund.
Avatar billede cogitans Nybegynder
12. august 2002 - 16:31 #2
Har du checket, om dit bundkort kører med samme MHz som dit RAM gør?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
12. august 2002 - 16:31 #3
Avatar billede francke Nybegynder
12. august 2002 - 16:37 #4
Bliver din CPU kølet ordentlig??
Avatar billede cogitans Nybegynder
12. august 2002 - 17:00 #5
Jeg havde også et lign. problem engang, og det viste sig, at det var RAM'enes clockfrekvens, som var forskellig fra motherboardet's clockfrekvens. Så prøv lige at checke det...
Avatar billede sway Nybegynder
12. august 2002 - 17:03 #6
hmm jeg kan ikke nå at tjekke det... når jeg starter computeren slukker den efter 3 sekunder... skærmen når ikke at tænde...
Avatar billede cogitans Nybegynder
12. august 2002 - 17:07 #7
Du skal checke det i din motherboardmanual. Der i står der, hvordan nogle bestemte jumpere skal være, for at det kører med en bestemt clockfrekvens. Og på emballagen til RAM'en står det også. Muligvis står det endda på selve RAM'en.
Avatar billede francke Nybegynder
12. august 2002 - 17:10 #8
Hvordan startede dit prob???
Avatar billede rickypriv Nybegynder
12. august 2002 - 17:15 #9
sway > du kan resette din bios ved at kortslutte to pins .. (det står beskrevet i manualen, hvordan du gør), og så skulle du kunne komme ind i bios.
Avatar billede sway Nybegynder
12. august 2002 - 17:16 #10
det startede ved at jeg skulle installere Win2k og da den så havde gjort det og skulle genstarte kommer fejlen..
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2002 - 18:12 #11
har du en manual, så se lige om der står noget om dit grafikkort (AGP), Asus vil i nogle tilfælde ikke starte hvis ikke grafikkortet er et 1.5Volts type.
Der sidder en lysdiode ved siden af AGP, hvis den lyser er kortet af en forkert type og derfor lukker den ned for ikke at beskadige bundkortet.
Avatar billede gpa Nybegynder
12. august 2002 - 22:02 #12
Avatar billede sway Nybegynder
29. august 2002 - 18:01 #13
Hmm i behøver ikke svare mere... har købt et nyt bundkort...
Avatar billede peet-49 Novice
29. august 2002 - 20:18 #14
OK-husk at lukke
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2002 - 22:25 #15
ja, husk at lukke ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. november 2002 - 21:07 #16
takker for pointene..