Avatar billede killroy7 Nybegynder
12. august 2002 - 15:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linux vs. Windows

Jeg skal til at formatere, og jeg er kommet i det dilema jeg ved ikke om jeg skal køre med Win eller linux hvad er foreskellen og hvad er bedst.

P.s. Det skal bruges til at gå på netten med og spille.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
12. august 2002 - 15:38 #1
jeg ville nok vælge windows da de fleste spil kan køre på win9x, men ikke på et unix system.
Avatar billede ladyhawke Novice
12. august 2002 - 15:42 #2
Hvis du vil spille relativt nye og varierede spil kommer du ikke uden om windows. Det er kun få spil der er konvereteret til linux og også kun nogle få der kan bringes til at køre på linux uden direkte konvertering. Hvis det var netadgang og stabilitet du ville have, så er Linux et godt valg
Avatar billede dinkie Nybegynder
12. august 2002 - 15:45 #3
Det er ikke til at svare på sådan et spørgsmål. Det er jo også en del "religion" med i spillet.

Forskellen er stor da det ikke har en pind med hinanden at gøre udover de begge kan køre på en x86. Det her kan du kun selv svare på ved at prøve dem begge og selv danne dig en mening.

Hvad der er bedst, er også svært at sige. Det kommer igen an på hvad man skal bruge det til. Men skal du spille er det nok mere Windows du skal hælde til.

Du vil nok få en masse svar om både godt og skidt fra begge sider, samt mange der vil svine hinanden til fordi de synes det ene er bedre fremfor det andet.

Kører selv med både Linux og Windows, men de bliver brugt til forskellige ting og kan som derfor ikke sammenlignes. Det er begge gode systemer hvis man får dem konfigureret ordentligt og ellers anvender deres forcer på hver deres område.
Avatar billede ladyhawke Novice
12. august 2002 - 16:05 #4
Når du afviser svar, kan du så ikke uddybe hvorfor? (bare så man ved hvad det egentlig er du leder efter)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2002 - 16:14 #5
Hvis du skal også skal spille skal du vælge windows - evt. kunne du have begge OS installeret og lave en multiboot opg så skifte efter behov :)
Avatar billede dinkie Nybegynder
12. august 2002 - 16:23 #6
kilroy7 -> kiggede lige på din profil og overvejer kraftigt at anmelde dig til coadmin. Du har 10 åbne spørgsmål. Det ældste fra den 23/5. Du har ikke engang taget dig til at kommentere andet end 3 af dem. Tror ikke på du ikke kan finde ud af at lukke dem, da du sagtens kan finde ud af at afvise svar.
Avatar billede killroy2351 Nybegynder
12. august 2002 - 17:07 #7
Lukket
Avatar billede dinkie Nybegynder
12. august 2002 - 21:49 #8
kilroy7 -> Rolig nu, sagde at jeg overvejede det.. Men ikke at jeg ville gøre det. Du skal dog have en ærlig chance for at få bragt orden i sagerne. Det var ikke min tilsigtelse hverken at pisse dig af eller på anden måde genere dit væsen.

Men kan dog ikke helt se hvad din kommentar i http://www.eksperten.dk/spm/187141 skal gøre godt for.

Så en anden gang er det ikke nødvendigt at fare sådan op, heller ikke at oprette en ny bruger for at lukke spørgsmål, det kan du jo snildt gøre med din eksisterende konto.

Hvis det er fordi du har problemer med at håndtere systemet herinde, burde du have sagt til, da det jo bl.a. er derfor vi er her - nemlig for at hjælpe hinanden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2002 - 23:02 #9
Desuden er det langt fra sikkert at en anmeldelse er lig med deaktivering af en bruger - coadmins er ikke uhyrer der bare sletter en bruger hvis de får lyst.

De er faktisk til at snakke med :)