Avatar billede omen Nybegynder
12. august 2002 - 14:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket DVD-drev?

1. Så er Lord of the Rings endelig udkommet på DVD, og så må det sgu være på tide at erhverve sig en. Men så er det jo som altid man skal vælge mærke, og pris frem for kvalitet og omvendt. Men kvaliteten skal selvfølgelig være GO', hvor prisen helst ikke må komme over de 700, og slet ikke over de 1000. Nogen der kan anbefale mig noget?

2. Jeg kan godt bruge mit Tv-Out (GF4), til at se DVD på fjernsynet ik? Eller skal jeg have noget bestemt tilbehør med?

3. Jeg har hørt at man helst ikke skal køre normale CD'er på en DVD, for ellers bliver den hurtigt slidt. Er der noget om det, eller er det bare pjat?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2002 - 14:26 #1
ASUS skulle vist være meget gode.....
ASUS DVD-E616    DVD 16X / CD 48X / IDE100 477 kr
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2002 - 14:27 #2
Hvis der er TV-Out har du vist ikke brug for andet, kun DVD-drev og software til at afspille filmen...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2002 - 14:28 #3
Tja, det er vel som man tager det, lad os f.eks. sige at et givent drev har en vis levetid, så afhænger det vel af hvad man bruger dets levetid til.......man vil oftest afspille flere CD'ere end DVD'ere, men tilgengæld kører CD'en også langsommere...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2002 - 14:29 #4
http://www.edbpriser.dk/ kan du få dem ned til 335,-
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2002 - 14:29 #5
....men så er det også LG, som ikke er FOR gode....
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2002 - 14:30 #6
måske et Pioneer ville passe.........(hvis du lægger vægt på lydløshed, så spørg lige forhandleren om dette.....)
Avatar billede bone_head Nybegynder
15. august 2002 - 15:56 #7
Personligt kan jeg på det varmeste anbefale Lite-On DVD-drev, de er lynhurtige og ganske lydsvage når man ser DVD-film. Desuden er de billige, jeg gav kun 420,- med forsendelse for nogle uger siden, og mon ikke det er faldet i mellemtiden. Ellers jeg anbefalde du kigger under DVD-drev på http://www.cdspeed2000.com. Til sidste bør du ikke lade dig imponere over hverken ata66 eller ata100 DVD-drev, det har ingen praktisk betydning, drevet skal dog være ata33. Lite-On har "kun" ata33, men er blandt de aller hurtigste på markedet.