Avatar billede rexjr20 Nybegynder
12. august 2002 - 10:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp

Det her forstår jeg ikke ud over at ie er en variable er der ikke nogen der kan hjælpe mig????

var ie=(document.all && document.getElementById);
Avatar billede neteffect Nybegynder
12. august 2002 - 10:17 #1
variablen ie oprettes og får værdien true, hvis både document.all og document.getElementById er true, ellers false
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2002 - 10:18 #2
var ie=(document.all && document.getElementById)?true:false

Det der sker at du tjekker om document.all og document.getElementById eksisterer - Denne kombination findes kun fra IE 5 og frem.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2002 - 10:18 #3
Skal vi lige tage den igen: Prøv med en mere sigende overskrift, det plejer at tiltrække dem der KAN hjælpe.
Avatar billede rexjr20 Nybegynder
12. august 2002 - 10:31 #4
okay men hvad er "document.all" og "document.getElementById" er det da ikke nogle kommandoer der er indbygget i javascript???
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2002 - 10:34 #5
Ups, sådan var det jo heller ikke ment, nikolajdu og neteffect! :(
Men desto mere sigende en overskrift er, desto større er chancen for at nogle gider svare...
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2002 - 10:44 #6
document
er en standardvariabel der findes i ALLE browsere. det er et objekt der igen kan indeholde sine egne variable
  document.all
  document.getElementById
er standard variable der finde i nogen men ikkke i andre fabrikater af browsere. 'all' er en array-variabel og getElementById er en funktions-variabel
Avatar billede rexjr20 Nybegynder
12. august 2002 - 10:51 #8
Ja undskyld jeg er ny
Avatar billede neteffect Nybegynder
12. august 2002 - 11:11 #9
Du behøver såmænd ikke undskylde, men...

De to links jeg nævnte optræder på side 1 af Google-søgninger på henholdsvis "getElementById" og "document.all"

Du skriver i dit oprindelige spørgsmål, "Det her forstår jeg ikke..."
nikolaidus kommentar er et godt svar, hvis du blot vil vide, hvad kodelinien skal gøre godt for.

Din egen kommentar lidt senere antyder imidlertid, at du vil prøve at forstå koden til bunds. Og i så fald kommer du længere med Google end med eksperten.
Avatar billede rexjr20 Nybegynder
12. august 2002 - 12:30 #10
Mange tak for rådet