Avatar billede allan_engell Nybegynder
12. august 2002 - 09:39 Der er 7 kommentarer

Mus virker ikke i Dos-prompt under W2K prof.

Når jeg opstarter en DOS-prompt i Windows 2000 Professionel, virker musen ikke. Skal der indlæses nogen form for driver eller andet?

Musen er installeret i PS2 porten.

/Allan
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. august 2002 - 09:41 #1
ikke såvidt jeg ved det virker underligt har du prøvet at genstarte????
eller kig i event logen.
start/administration/event log.
:-)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. august 2002 - 09:43 #2
i event logen kan du se om der er sket noget som gør at den ikke virker.
Avatar billede allan_engell Nybegynder
12. august 2002 - 09:43 #3
Det er et generelt problem. Jeg har i hvert fald kendskab til flere pc'ere med det samme problem. Der er ingen synlige tegn på fejl, og Eventlog viser heller ingenting.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. august 2002 - 09:50 #4
hvad så med at prøve at opdatere driveren til musen..
har du den sidste nye SP.
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. august 2002 - 10:14 #5
Prøv at finde en DOS musse driver og kør den inden din DOS application.
Avatar billede it-cs Nybegynder
12. august 2002 - 12:22 #6
eller eventuelt brug GENVEJSTASTERNE
Avatar billede sstv Nybegynder
14. august 2002 - 14:28 #7
Musen virker fint med Win2K driver alene.
Click højre tast på mus i titel bar, og du vil få menu for vinduet.
For at kopiere og paste.
Default er QuickEdit mode slået til, ellers skal du vælge MARK i boks menu først.
Fra DOS:
Mærk op med mus, tast ENTER eller HØJRE click på mus, click på din windows app., paste ved Ctrl+V eller via menu.
Fra windows:
Mærk op med mus, tast Ctrl+C, click på dit DOS vindue, højre click i vinduet.