Avatar billede jod Nybegynder
31. august 2000 - 13:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fejl i Plug and Play Software Device Enumerator

Hvis man går ned i start menuen under : Accessories,System Tools,System Information,Components,System, får jeg denne fejl:

Plug and Play Software Device Enumerator
    SYSTEM
   This Device Has a Problem: Code=2 (0x2)
    Device failure: Try changing the driver for this device. If that doesn\'t work,
see your hardware documentation.
    Registry File Version: 4.10.2222

er der nogen der ved hvad denne fejl betyder, samt hvor man kan opdatere driveren, eller evt. rette fejlen?????

På forhånd tak
Avatar billede sjensen Nybegynder
31. august 2000 - 13:15 #1
Hvis ellers BIOS indstillingen \"Plug n\'Play OS\" er sat til Yes, tror jeg faktisk ikke du kan gøre meget andet end at geninstallere windows.

Er det en speciel BIOS/Processor du kører med. Nogle gange kan en BIOS update afhjælpe problemer af denne art, men om det lige er tilfældet i denne situation ved jeg ikke.
Avatar billede jod Nybegynder
31. august 2000 - 13:29 #2
Det er en compaq presario 5726 500mhz intel processor.
Jeg har prøvet at geninstallere windows, men fejlen er der stadig. det skal lige siges at man geninstallere ved at sætte 2 cd´er hvor alt ligger ( driver,win98, og nogle programmer )
i drevet, så genstarter man computeren og den geninstallere sig selv.

Jeg har talt med nogle fra vores hotline, men de sagde bare at fejlen ikke beyder noget?,kan det være rigtigt???
Min computer har haft det med at \"fryse fast\" nogle gange...
Avatar billede sjensen Nybegynder
31. august 2000 - 13:58 #3
\"..Device Enumerator\" betyder at det er den driver der forsøger at finde og liste alle plug and play kompatible enheder, og hvis den ikke virker korrekt er det helt klart at der er et problem.

Det kan selvfølgelit tænkes at det er en indbygget enhed, der fortæller at det er en plug and play og som så alligevel ikke er det, men jeg gætter på at det så ville gælde Compaq maskiner.

Der har jo lige været et problem med Compaq maskinerne i Danmark, men jeg ved ikke nøjagtigt hvad problemet var. Men det er vel ikke en af de maskiner du har fået ?

Under alle omstændigheder ville jeg ikke acceptere en besked fra hotline som den du har fået, men jeg er godt klar over at det kan være svært at argumentere imod, hvis man ikke lige kan sætte en finger på hvor det er galt. Prøv om du kan finde ud af om den fryser et bestemt sted og brug det som argument til hotline.