Avatar billede nird Nybegynder
11. august 2002 - 16:42 Der er 5 kommentarer

Netværk mellem 2 pc'er

HJÆLP!

Kan ikke finde ud at forbinde to pc'ere begge med windows xp.

Kan gost se hinanden.

Fejlmeddelse når man forsøgere at gå ind på den anden pc: (noget i retning af) Du har ikke rettigheder til at tilgå den valgte resource kontakt administrator.

- har aktiveret gæstekontoen

- har tjekke af at netværket skal godkende som gæst når bruger- eller computeroplysninger ikke er tilgængelige.

Hvad kan der være galt...?
Avatar billede hien Nybegynder
11. august 2002 - 16:55 #1
Har du delt drevene ordenligt??
Avatar billede carstengp Nybegynder
11. august 2002 - 16:59 #2
prøv at gå ind i stifinder. I "funktioner/mappeindstillinger" under fanen "vis" fjerner du afkrydsningen i feltet "Brug enkel fildeling" og trykker OK. Så tror jeg at du kan.

/Carsten
Avatar billede tumben Novice
11. august 2002 - 23:43 #3
uden jeg er den store ekspert i netværk..er det vist ikke for smart at bruge din guestaccount. Opret istedet brugere på begge maskiner..som har rettigheder til de respektive shares..Hvis din guestaccount er til har allé og enhver jo adgang til din maskine ..hvis de kender din ip.....skulle jeg mene
Avatar billede redbaron Nybegynder
12. august 2002 - 11:22 #4
Brug xp home eller me. Til to pc'ere har du slut ikke brug for de muligheder (komplikationer) der ligger i pro.
Avatar billede dinkie Nybegynder
13. august 2002 - 15:59 #5
Det er ikke noget probelem.. tumben har ret, du skal oprette konto med samme navn/password på begge maskiner.. Kunne godt være administrator.. Deaktiver din Guest account igen..