Avatar billede use.kr Nybegynder
11. august 2002 - 15:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Data source name not found

Jeg har prøvet at oprette en adresseliste, hvor listen opdateres via en form.
Jeg har for sjov prøvet at lave det i en NAMO-webeditor, der kan lave ASP-filer.
Men når jeg prøver at køre det på nettet, fremkommer følgende fejlmeddelelse:
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
/database/wed_asp_odbc.inc, line 381
og linie 381 i includefilen wed_asp_odbc.inc er indeholdt i følgende kodestump.

sub wed_read_process(servername, userid, passwd, sqlstr, byref record)
    dim db, cursor

    set db = server.createobject("adodb.connection")
    db.open servername, userid, passwd      <dette er linie 381>
    set cursor = server.CreateObject("adodb.recordset")
    cursor.cursortype = WED_CURSOR_TYPE
    cursor.open sqlstr, db
    record = cursor.getrows
    cursor.close
    db.close
    set cursor = nothing
    set db = nothing
end sub

Er der nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvad der er galt?
Avatar billede soes Nybegynder
11. august 2002 - 15:31 #1
er der oprettet et system-dsn på webserveren?
Avatar billede tmceu Praktikant
11. august 2002 - 15:32 #2
Hvad indeholder variablen servername?
Avatar billede use.kr Nybegynder
09. september 2002 - 14:54 #3
spørgsmål lukket