Avatar billede steka Nybegynder
11. august 2002 - 14:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Group data på een række så data kan bruges i brevfletning MSWORD

Jeg har en database der holder rede på medlemmer i en lille bowlingforening. De skal nu til at have nogle kampprogrammer, hvor hver side skal indeholde data om hvor, klokken og hvem der er på det enkelte hold. Holdenes størrelse er variabel.
Jeg har brug for at flytte disse data over i en "tabel" i WORD ved hjælp af brevfletning.
Min forespørgsel indeholder:
kampnummer, dato, klokken, licensnummer,navn, efternavn, sted, modstander.
Mit problem er at forespørgslen danner flere rækker idet kun data om licensnummer, navn og efternavn er forskellig rækkerne imellem.
Kan det lade sig gøre at danne en række for hvert kampnummer, der indeholder:
kampnummer, dato, klokken, licensnummer1,navn1,efternavn1,licensnummer2,navn2,efternavn2 osv......, sted, modstander ?
Jeg har forsøgt mig med forskellige udveje ovre i WORD, men dér kan jeg nok flette på gruppen kampnummer, MEN ikke ind i en "tabel".
Avatar billede poul Nybegynder
11. august 2002 - 14:52 #1
Kan du sende databasen til mig, så kan jeg prøve at arbejde med den, ejler@post9.tele.dk du kan evt. oprette en ny db, uden data men med strukturen i den du har.
Avatar billede hansk Nybegynder
12. august 2002 - 08:20 #2
Jeg tror du skal have fat i noget med subdocuments. Så deler du din query op i to: en der grupperer på kampnummer, dato, klokken som merges med et hoved dokument, og en som trækker ud på licensnummer,navn, efternavn, sted, modstander WHERE kampnummer, dato, klokken = Cross reference i sub dokumentet.
Avatar billede steka Nybegynder
13. august 2002 - 19:24 #3
poul - nja - den er rimelig stor og jeg har kun et laaaangsomt modem.
Avatar billede steka Nybegynder
13. august 2002 - 19:25 #4
hansk - jeg tror du har fat i noget rigtigt, men de forsøg jeg har gjort med union giver stadig flere rækker :-<
Avatar billede poul Nybegynder
13. august 2002 - 21:41 #5
Er den så stor, at den ikke vil blive redukseret væsenligt, hvis du opretter en ny db, importer fra den eksisterende db, under indstillinger/importer skal der være v i relationer
under indstillinger/importer tabeller skal du tage "kun definition"
under indstillinger/forespørgesler som forespørgsel
du skal "marker alt" over indstillinger.
Når du har gjort set kan du bruge winzip til at pakke databasen med, så er den ikke så stor.
Avatar billede hossein Nybegynder
13. august 2002 - 23:38 #6
Det var bedre at man kunne se din kode(forespørgsel). Har du ikke anvendt Group By ? Ligger de i en tabel?
select kampnummer, dato, klokken, licensnummer,navn, efternavn, sted, modstander from DinTabel Group By kampnummer
Hvis din data mængde er stor og giver dig problemer, gem (eksportere) din tabel som en kommer seperate fil *.CSV åben den med Excel, så kan du behandle data i excel, så kan du brug den som en data kilde i brevfletning i word.
Men lidt mere forklaring om din tabel(ler) og forespørgsel(i sql) kan hjælpe at forestå dit problem?
Avatar billede steka Nybegynder
15. august 2002 - 08:16 #7
Poul jeg har sendt db'en til dig - renset for alt der ikke skal bruges i forbindelse med denne problemstilling.
Avatar billede steka Nybegynder
29. august 2002 - 13:41 #8
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre.
Har kigget i flere newsgroups og netop dette spørgsmål synes ikke nemt.
Jeg lukker spørgsmålet igen.
Avatar billede steka Nybegynder
31. marts 2003 - 21:17 #9
Lukkes
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2003 - 22:34 #10
spørgsmålet er først lukket når der er et accepteret svar. så hvis spørgeren ikke kan bruge nogle af di afgivne svar, bør denne lægge et svar selv og acceptere.
Avatar billede steka Nybegynder
01. april 2003 - 06:30 #11
Lukkes