Avatar billede centauri Nybegynder
31. august 2000 - 11:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilke Brugere er Online

Er der nogen der har et lille eksempel eller kan lave et der viser hvem der er online.
Jeg har en side som brugerne logger ind på og derefter kan da arbejde viddere med en masse forskellige ting. Så vil jeg på en eller anden måde gerne kunne få en liste frem over hvilke brugere der er inde i øjeblikket.

Jeg kan regne ud at det er noget med sessions og Glabas.asa men jeg kan ikke lige helt se hvordan det kan laves.

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede centauri Nybegynder
31. august 2000 - 12:43 #1
Desværre så fandt jeg selv ud af det.

Det er bare typisk, opretter man et spørgsmål finder man selv svaret kort efter.
Avatar billede irve Praktikant
31. august 2000 - 12:44 #2
Du kan starte med at fange brugerens logon-navn.
Hvis det altså er et website hvor brugerne ikke kan være anonyme.
I global.asa kan du indsætte:
strUser = request.servervariables (\"AUTH_USER\")

strUser kan du putte i f.eks. et Array (f.eks. User(Antal)=strUser
Antal = tæller op hvergang der kommer en ny brugere online. Du kan evt. teste om et element er tomt: if User(X)=\"\" then OK
Så kan de genbruges.

Er det svar nok?
Avatar billede irve Praktikant
31. august 2000 - 12:45 #3
Typisk - så har jeg spildt 5 min. på det :)
Avatar billede richardr Nybegynder
31. august 2000 - 13:51 #4
Kan du ikke smide svaret her ind.. eller en url til det eksempel vis..

Der er muligvis ander, incl. mig selv, der gerne vil vide det..
Avatar billede mwf Nybegynder
31. august 2000 - 14:01 #5
>>Irve.
Det lyder lidt som om du har lidt erfaring i sites uden anomynous access.
Jeg har prøvet at fjerne denne access, men kan ikke finde ud hvordan man kommer af med spørgsmålet om at logge på.
Avatar billede irve Praktikant
31. august 2000 - 14:08 #6
>>mwf.
Hvis du fjerner anomynous access, vil det kræve at brugeren er kendt, det kan enten ske ved den pop-up du får allerede. Eller ved at det er en IE der kører op mod en IIS, på et Intranet, det virker næppe gennem internettet.

Er det Intranet du roder med ?
Avatar billede mwf Nybegynder
31. august 2000 - 14:34 #7
Ja, det er det.
Skal jeg ikke oprette et spørgsmål, så vi kan tage den derfra.?
Avatar billede irve Praktikant
31. august 2000 - 14:45 #8
God idé
Avatar billede mwf Nybegynder
31. august 2000 - 15:39 #9
>>Irve.
Jeg har nu oprettet http://www.eksperten.dk/spm/24528