Avatar billede c8 Nybegynder
11. august 2002 - 11:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Den starter sjældent!

Har mig et Gforce3 ti 200 fra palit, på et Epox 8kta3+pro. OS er XP
Ofte (1/5) vil min maskine ikke starte. Der kommer ikke gang i skærmen, men jeg kan hører den tæller ram og derefter slukker powerdioden, og HD dioden.
Fejlen sker fordetmeste kun vis XP bliver lukket forkert ned, men det er også sket på trods af at alt er lukket korrekt ned!

Tiltider er det nok for mig at vente en ½ til en hel time, og derefter starter den fint. Men jeg kan på alle tidspunkter sætte en andet AGP kort i og så starter den også fint!, vis jeg skifter tilbage til GF3-kortet er jeg nogle gange heldig den gider starte!

Jeg har prøvet at ændre lidt på grafiksettings i bios, men intet har hjulpet.
Nyeste Bios er lagt på!

Jeg er desperat...HJÆLP!

VH C8
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 11:49 #1
du har jo selv leveret svaret, det grafikkort passer ikke til det bundkort.
Du kan ikke en gang skyde skylden på driverne da de ikke er indlæst på det tidspunkt og du har prøvet at ændre det i bios du kan, AGP før PCI osv.

Du kan evt. gå ind på respektive hjemmesider og se hvad fabrikanterne har af FAQ.
Avatar billede boz Nybegynder
11. august 2002 - 11:52 #2
hvor stor er din strømforsyning ?
geforce3 ti vil have masser af strøm.
Avatar billede c8 Nybegynder
11. august 2002 - 11:54 #3
forlyden fra en go ven med samme MB og GFkort siger alt dutter fint.
Har 300W PSU i. har ikke nogen vild strømsluger i på nær min CPU og GF kortet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 11:58 #4
sidder grafikkortet som det skal, den kan drille
Avatar billede c8 Nybegynder
11. august 2002 - 12:01 #5
jeg har haft kortet ude og kikket på det med en lup for at se om nogle af conecterne skulle være ødelagt, men kortet ser ok ud. Ja har "rokket" med det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 12:06 #6
fordi den virker i en tilsvarende er det ikke sikkert at den virker i din pga. en fejl ved bundkortet i forhold til grafikkortet.
Avatar billede boz Nybegynder
11. august 2002 - 12:13 #7
prøv at sætte dit kort i din vens computer.
Avatar billede c8 Nybegynder
11. august 2002 - 12:14 #8
:o) shhh ikke sige det til ham...men jeg har faktisk byttet om på vores kort...stadig probs!
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. august 2002 - 12:18 #9
Kører du med samme driver som ham?
Avatar billede kraka Nybegynder
11. august 2002 - 13:00 #10
Hvis din POWER led slukker er det fordi den bliver overbelastet. Du kører åbenbart på en marginal derfor virker det en gang imellem. Brug en kraftigere PS eller sæt et andet grafikkort i.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2002 - 13:16 #11
.
Avatar billede c8 Nybegynder
11. august 2002 - 17:50 #12
#kraka >> Mit kab er voldsomt casemoddet, og det er der fint strøm til.... mens jeg har dette problem er der selvf. intet af disse der er sat til.
og en 300W PSU skulle gerne være rigeligt til en 1800+ 2 HD's 1 brænder 1 netkort og et lydkort.
#pentium4 >> drivere skulle gerne ikke ha nogen indflydelse på det tidspunkt det går galt, og jo det gør vi!
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
11. august 2002 - 18:18 #13
En 300watt er ikke meget med 1800+ GF3, 2HDD osv..

Lad mig lige få specs på din psu, ampere ved de forskellige volt...
Avatar billede kraka Nybegynder
11. august 2002 - 18:33 #14
300W er for lidt, hvorfor tror du din powerled går ud ? Det gør den vel ikke ellers. Din processor bruger op til 190 W blæsere vel 20 W og diske og ..... så er der da ikke meget at give af slet ikke på 12 volt'en .
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
11. august 2002 - 18:34 #15
En god 300watt kan godt trække maskinen, mens en dårlig ikke vil kunne..

Men det lyder helt klart som et strøm-magel problem!
Avatar billede c8 Nybegynder
12. august 2002 - 16:32 #16
hmmm ja jeg tror ikke selv på den med at der ikke er nok Power!, men ok...la det komme an på en prøve...næste gang det sker tager jeg netkort HD CDROM Lydkort fra....så der kun er GF kort en HD og MB der tænder!
Avatar billede c8 Nybegynder
12. august 2002 - 16:47 #17
så er det testet....og det hjalp desværre ikke! havde ellers håbet....
Avatar billede kraka Nybegynder
12. august 2002 - 20:45 #18
Din powerled går ud, hvad med blæserne stopper de (den) også ?? %powerled betyder powerfejl, men det kan jo være grafikkortet som ikke sidder rigtigt i forhold til bundkortet ( som retaxes skrev) prøv at løsne bundkortets skruer og sæt kortene i får du spænder dem igen.
Avatar billede c8 Nybegynder
13. august 2002 - 18:20 #19
Powerled går ud efter nogle secunder.... jeg kan hører rammene blive talt.
Hele PCen har ligget på bordet mens jeg prøvede. (aldså helt ude af kabinettet)
Avatar billede c8 Nybegynder
16. december 2002 - 09:20 #20
nada har hjulpet, har faktisk købt nyt grafikkort og smidt det gamle lorte GF3 ud...