Avatar billede r.mad Nybegynder
11. august 2002 - 10:32 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

TV Out på et creative Geforce2 Titanium

Jeg har et creative Geforce Titanium grafikkort, har fået fat i den adapter, som creative ikke automatisk ligger i æsken.
Har fået købt kabel fra grafikkort og til TV´et.
Men når jeg går ind i indstillinger for grafikkortet, skulle jeg under normale omstændigheder have flere muligheder ( analog monitor-digital flat panel og TV), men det er kun "analog monitor" der er aktiv.
Hvordan får jeg løst dette problem, så jeg kan aktivere TV og se mine film på TV´et.
Avatar billede kraka Nybegynder
11. august 2002 - 11:01 #1
Du har ikke den rigtige driver installeret. Det er driveren der bestemmer de muligheder der er i indstillinger. Check driveren og vend tilbage.
Avatar billede r.mad Nybegynder
11. august 2002 - 11:54 #2
Under "egenskaber-driver oplysning" for skærmkortet står der
c:\windows\system\nvdisp.drv
c:\windows\system\nvmini.vxd
c:\windows\system\vmm32.vxd(vdd.vxd)
Det er de 3 drivere som den har installeret under installationen, jeg har kikket efter på cd´en og kan ikke finde andre drivere end til Win2k ; Win9x og Winnt
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
11. august 2002 - 12:51 #3
hent en detonator driver fra www.nvdia.com under download...
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
11. august 2002 - 12:52 #4
Avatar billede kraka Nybegynder
11. august 2002 - 12:55 #5
Hvilket styresystem bruger du. Der skulle da være en brugbar driver på den CD der fulgte med kortet.
Avatar billede r.mad Nybegynder
11. august 2002 - 13:50 #6
Nu har jeg prøvet nvidia drivere (Detonator XP
Driver(Video Cards)og WDM Driver(Personal Cinema).
Opdateret min browser til 6.0, men desværre uden held, det er stadigvæk kun analog skærm der er aktiv.
Jeg kører ME styresystem.
Avatar billede r.mad Nybegynder
11. august 2002 - 14:29 #7
Hurra Hurra, endelig er TV aktiveret, efter et par genstarter og efter explore 6.0  er kommet ind.
Men nu er der så et andet problem som er kommet :
Når jeg trykker på TV er der 2 muligheder :
1. Format (hvilken skal jeg vælge, når jeg vælger én af de 2 muligheder der er under Danmark, får jeg blot en sort skærm og den vender tilbage til den oprindelige efter 15 sekunder.??
2. Video output format (hvad vælger jeg her )??
Men jeg tror på at vi er ved at nærme os løsningen.
Avatar billede kraka Nybegynder
11. august 2002 - 16:05 #8
Du får sort skærm fordi du jo nu skal kigge på dit TV og klikke på OK for at bekræfte at du vil køre med den nye indstilling :- Lissom når ændrer skærmindstillinger ellers.
Du kan vælge dual wiev hvis du kan eller brug et program der hedder TV-tool som kan prøves i en demo. Med det kan du få meget til at virke.
Avatar billede kraka Nybegynder
11. august 2002 - 16:06 #9
Jeg glemte et man efter "lissom når"
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
11. august 2002 - 16:57 #10
Sørg for at køre 800*600 (hvis den ikke selv gør det)

Vælg Pal-GB som format..

Et Geforce Titanium, kan ikke vise billede på både skræm og tv på samme tid (dual view), så derfor skal du som kraka siger, kigge på dit tv når du vil godkende at den skal køre på TV..